Developing Nature Relationship in Arctic Nature (5 op)
Toteutuksen tunnus: VR705LL3OJ-18009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.11.2024 - 01.02.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 12.05.2025 - 15.06.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liikunnanohjaajakoulutus
- Opetuskielet
- englanti
- suomi
- Paikat
- 3 - 5
- Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Osaat nimetä luontokasvatusfilosofian periaatteet sekä selität tiedollisten ja emotionaalisten tekijöiden välisiä suhteita arvoihin ja asenteisiin puhuttaessa luontosuhteesta. Ymmärrät erotella erilaiset luontosuhteet ja osaat toteuttaa Luontosuhdetta ja kestävyyttä edistäviä pedagogisia aktiviteettejä. Osaat toimia kestävillä tavoilla kulttuurisesti erilaisissa kansainvälisissä toimintaympäristöissä. Arvioit ja kehität luontoliikuntaympäristöjä kestävyyden näkökulmasta.
Toteutustavat
Kurssi toteutetaan kolmessa osassa.
1. osa on itsenäinen moodlessa toteutettava osio joka on oltava tehtynä ennen intensiivijaksoa.
2. osa on intensiivijakso jossa opiskelijat toimivat monikansallisessa ryhmässä viikon ajan ulkomailla.
3. osio on opiskelijoiden yhdessä järjestämä webinaari, joka toimii loppunäyttönä.
Englanniksi
Kurssi on erasmus rahoitteinen
Sisältö
Tälle kurssille valitaan valikoituja opiskelijoita kaikkialta Euroopasta, jotka ovat kiinnostuneita luontoliikunnan parissa tehtävästä työstä. Kurssin tavoitteena on luoda ymmärrys siitä, miten ulkoilukasvattajat, ohjaajat ja oppaat voivat vaikuttaa myönteisesti asiakkaidensa luonto- ja kulttuurisuhteeseen. Vahva suhde luontoon liittyy psykologiseen hyvinvointiin ja ennakoivaan lähestymistapaan kestävään kehitykseen.
Tällä kurssilla opit ymmärtämään paremmin omaa luontosuhdettasi ja saat valmiudet soveltaa tietojasi asiakastyössä.
Aika ja paikka
Online will be in week 21 or 22 + week 24
In-person module is from 2 of June at 9 am until Friday 6 of June in the evening. Norway BØ
Oppimateriaalit
Elonheimo, M. 2002. Eletty luonto ja ymmärretty ympäristö – tutkimus kolmen sukupolven arkielämän luontosuhteista. Pro gradu -tutkielma. Helsingin yliopisto, Limnologian ja ympäristönsuojelun laitos. Hungerford, H. & Volk, T. 1990. Changing learner behaviour through environmental education. The Journal of Environmental Education 21(3). Pietarinen, J. 1987. Ihminen ja metsä: neljä perusasennetta. Silva Fennica (21)4: 323-331. Borg, P.(toim.) 2012. Polkuja Metsään.
Opetusmenetelmät
Online studies
Intensive week in Norway 2.-6.6.2025 (not including travelling)
Creating webinar
Kansainvälisyys
This is Erasmus+ Blended intensive program and it is organized together with USN, Lapinamk, Comenius Univ, PXL and Creps
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty
Tunnistat osia luontokasvatuksen filosofiasta, mutta et kykene selittämään eri tekijöiden välisiä vuorovaikutuksia luontosuhteen kehittymisessä. Osaat listata erilaisia luontosuhteita, mutta et osaa soveltaa muistamaasi luontoliikunta aktiviteettien toteutuksessa.
Hyväksytty
Osaat selittää luontokasvatuksen filosofian periaatteet ja eri tekijöiden väliset vuorovaikutukset luontosuhteen kehittymisessä. Osaat ratkaista erilaisista luontosuhteista johtuvat tarpeet luontoliikunta aktiviteettien toteutuksessa.
Lisätiedot
Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/#4501
All students must submit a motivational video in english (max 5 minutes) to Tommi.Haapakangas@lapinamk.fi before 1.2.2025
Video must contain following topics.
1. My Professional Future Horizon After the BIP
2. My Motivation
Selection Criteria for Participation in the Course (max 14 points):
1. Demonstrated Interest in Professional Development (3 points)
- Evidence of commitment to enhancing skills relevant to an international and multicultural work environment.
- Examples of how the course aligns with your career aspirations and long-term goals.
- Also previous Experience and Achievements.
2. Proven experience working collaboratively in diverse teams or international settings. (2 points)
- Description of past projects or roles where you successfully applied skills relevant to the course content.
- Ability to Work in Multicultural Environments
3. Enthusiasm and ability to engage with students and professionals from various cultural backgrounds. (2 points)
- Openness to new perspectives and demonstrated skills in cross-cultural communication.
- Motivation and Contribution
4. Clear explanation of why you are motivated to join the course and how you plan to contribute. (2 points)
- Specific examples of what you hope to bring to the team and how the course will benefit your growth.
- Commitment to Applying Learned Skills
5. Description of how you intend to use: (3 points)
- The knowledge and experiences gained from the course in your future career.
- Plans for implementing the skills in real-world situations or within your professional field.
6. 60 credits completed (1 point)
7. Sufficient English language skill (1 point)
In case of the draw universe will decide participants.
The selection for participation will be made in week 6. Information on how to apply for the grants and other practical arrangements will be held on 12 February at 12:00-13:00.