Siirry suoraan sisältöön

Developing Nature Relationship in Arctic Nature (5 op)

Toteutuksen tunnus: VR705LL3OJ-18009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

12.11.2024 - 01.02.2025

Ajoitus

12.05.2025 - 15.06.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

3.5 op

Toteutustapa

30 % Lähiopetus, 70 % Etäopetus

Yksikkö

Liikunnanohjaajakoulutus

Opetuskielet

  • Englanti
  • Suomi

Paikat

3 - 5

Tutkinto-ohjelma

  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus

Opettaja

  • Tommi Haapakangas
  • Tiia Ahola

Vastuuhenkilö

Tommi Haapakangas

Tavoitteet

Osaat nimetä luontokasvatusfilosofian periaatteet sekä selität tiedollisten ja emotionaalisten tekijöiden välisiä suhteita arvoihin ja asenteisiin puhuttaessa luontosuhteesta. Ymmärrät erotella erilaiset luontosuhteet ja osaat toteuttaa Luontosuhdetta ja kestävyyttä edistäviä pedagogisia aktiviteettejä. Osaat toimia kestävillä tavoilla kulttuurisesti erilaisissa kansainvälisissä toimintaympäristöissä. Arvioit ja kehität luontoliikuntaympäristöjä kestävyyden näkökulmasta.

Sisältö

Tälle kurssille valitaan valikoituja opiskelijoita kaikkialta Euroopasta, jotka ovat kiinnostuneita luontoliikunnan parissa tehtävästä työstä. Kurssin tavoitteena on luoda ymmärrys siitä, miten ulkoilukasvattajat, ohjaajat ja oppaat voivat vaikuttaa myönteisesti asiakkaidensa luonto- ja kulttuurisuhteeseen. Vahva suhde luontoon liittyy psykologiseen hyvinvointiin ja ennakoivaan lähestymistapaan kestävään kehitykseen.
Tällä kurssilla opit ymmärtämään paremmin omaa luontosuhdettasi ja saat valmiudet soveltaa tietojasi asiakastyössä.

Aika ja paikka

Online will be in week 21 or 22 + week 24

In-person module is from 2 of June at 9 am until Friday 6 of June in the evening. Norway BØ

Oppimateriaalit

Elonheimo, M. 2002. Eletty luonto ja ymmärretty ympäristö – tutkimus kolmen sukupolven arkielämän luontosuhteista. Pro gradu -tutkielma. Helsingin yliopisto, Limnologian ja ympäristönsuojelun laitos. Hungerford, H. & Volk, T. 1990. Changing learner behaviour through environmental education. The Journal of Environmental Education 21(3). Pietarinen, J. 1987. Ihminen ja metsä: neljä perusasennetta. Silva Fennica (21)4: 323-331. Borg, P.(toim.) 2012. Polkuja Metsään.

Opetusmenetelmät

Online studies
Intensive week in Norway 2.-6.6.2025 (not including travelling)
Creating webinar

Kansainvälisyys

This is Erasmus+ Blended intensive program and it is organized together with USN, Lapinamk, Comenius Univ, PXL and Creps

Lisätietoja opiskelijoille

Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/#4501

All students must submit a motivational video in english (max 5 minutes) to Tommi.Haapakangas@lapinamk.fi before 1.2.2025

Video must contain following topics.

1. My Professional Future Horizon After the BIP
2. My Motivation


Selection Criteria for Participation in the Course (max 14 points):

1. Demonstrated Interest in Professional Development (3 points)
- Evidence of commitment to enhancing skills relevant to an international and multicultural work environment.
- Examples of how the course aligns with your career aspirations and long-term goals.
- Also previous Experience and Achievements.

2. Proven experience working collaboratively in diverse teams or international settings. (2 points)
- Description of past projects or roles where you successfully applied skills relevant to the course content.
- Ability to Work in Multicultural Environments

3. Enthusiasm and ability to engage with students and professionals from various cultural backgrounds. (2 points)
- Openness to new perspectives and demonstrated skills in cross-cultural communication.
- Motivation and Contribution

4. Clear explanation of why you are motivated to join the course and how you plan to contribute. (2 points)
- Specific examples of what you hope to bring to the team and how the course will benefit your growth.
- Commitment to Applying Learned Skills

5. Description of how you intend to use: (3 points)
- The knowledge and experiences gained from the course in your future career.
- Plans for implementing the skills in real-world situations or within your professional field.

6. 60 credits completed (1 point)

7. Sufficient English language skill (1 point)

In case of the draw universe will decide participants.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty
Tunnistat osia luontokasvatuksen filosofiasta, mutta et kykene selittämään eri tekijöiden välisiä vuorovaikutuksia luontosuhteen kehittymisessä. Osaat listata erilaisia luontosuhteita, mutta et osaa soveltaa muistamaasi luontoliikunta aktiviteettien toteutuksessa.

Hyväksytty
Osaat selittää luontokasvatuksen filosofian periaatteet ja eri tekijöiden väliset vuorovaikutukset luontosuhteen kehittymisessä. Osaat ratkaista erilaisista luontosuhteista johtuvat tarpeet luontoliikunta aktiviteettien toteutuksessa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Fail/Approved
Student recognises some elements of nature education philosophy but is not able to explain the connection of the different elements and their impact on the development of a nature relationship.
Student is able to list different nature relationships but is not able to apply this knowledge during the implementation of nature activities. Student can explain the principles of nature education philosophy and the connections of different factors in the development of nature relationships.
Student is able to find solutions for various nature activity needs of various forms and implement activities accordingly.

Study unit is assessed on the grading scale of Fail -Approved. Criteria for approved grade: • Student has successfully completed all the assignments in the Moodle platform.
• Student has participated actively in the contact days and developed his/her competences further.
• students has participate and delivered his/her contribution to ending webinar.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Fail/Approved
Student recognises some elements of nature education philosophy but is not able to explain the connection of the different elements and their impact on the development of a nature relationship. Student is able to list different nature relationships but is not able to apply this knowledge during the implementation of nature activities. Student can explain the principles of nature education philosophy and the connections of different factors in the development of nature relationships. Student is able to find solutions for various nature activity needs of various forms and implement activities accordingly.
Study unit is assessed on the grading scale of Fail -Approved. Criteria for approved grade: • Student has successfully completed all the assignments in the Moodle platform. • Student has participated actively in the contact days and developed his/her competences further. • Successful completion of the Moodle

Lisätiedot

Opiskelija tarvitsee kurssille omat retkeily ja yöpymisvälineet lukuunottamatta keittimiä ja telttoja.

Opintojakson oppimateriaali on englanninkielinen. Kurssisuoritukset tehdään englannin kielellä.