Työyhteisössä toimiminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: R300BN109-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 05.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.05.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
- Esa Posio
Vastuuhenkilö
Esa Posio
Opiskelijaryhmät
-
R31L24STradenomikoulutus, liiketalous, päiväopinnot, Rovaniemi, syksy 2024
Tavoitteet
Opiskelija tietää johtamisen ja esimiestyön merkityksen toiminnan johtamisessa, tavoitteiden asetannassa ja siihen pääsemisessä.
Opiskelija tietää vastuullisen johtamisen ja esimiestaitojen perusteet.
Opiskelija tietää työyhteisötaitojen merkityksen työelämässä.
Opiskelija tunnistaa motivoinnin ja työhyvinvoinnin tärkeyden moninaisessa työyhteisössä.
Hän osaa tunnistaa ja arvioida sekä omaa että tiimin jäsenten osaamista ja vahvuuksia.
Opiskelija tunnistaa omia vahvuuksiaan. Hän tunnistaa urasuunnittelun merkityksen.
Kompetenssit: johtaminen, työelämässä toimiminen
Sisältö
Lähijohtaminen, esimies- ja alaistaidot, tiimityöskentely ja itsensä johtaminen
Työyhteisötaidot
Motivointi ja työhyvinvointi
Moninainen ja monikulttuurinen työyhteisö
Vahvuusperustaisuus
Opetusmenetelmät
Luennot, vierailuluennot, tehtävät, analyysit, esseet ja mahdollinen toimeksianto organisaatiosta.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Sisältää mahdollisen työelämäyhteistyötapauksen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä eikä muita mahdollisuuksia uusia, koska työelämälähtöinen toteutusmalli.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei tenttejä tai vastaavia. Aktiivinen osallistuminen luennoille sekä annetun käytännön oppimistehtävän tekeminen.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija tietää henkilöstöosaamisen ja esimies- ja alaistaitojen perusteet. Hän osaa tunnistaa ja arvioida sekä omaa että tiimin jäsenten osaamista ja vahvuuksia.
Opiskelija tunnistaa motivoinnin ja työhyvinvoinnin tärkeyden monimuotoisessa ja monikulttuurisessa työyhteisössä. Opiskelija osaa nimetä työelämän haasteita ja tiedostaa muutoksen osana työyhteisöä ja sen toimintaa.
Taso 2
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija osaa kuvata henkilöstöosaamisen ja esimies- ja alaistaitojen perusteet.
Hän osaa nimetä ja arvioida sekä omaa että tiimin jäsenten osaamista ja vahvuuksia.
Opiskelija tunnistaa keinoja motivoinnin ja työhyvinvoinnin kehittämiseen monimuotoisessa ja monikulttuurisessa työyhteisössä.
Opiskelija tietää työelämän haasteita ja tiedostaa muutoksen osana työyhteisöä ja sen toimintaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija ymmärtää henkilöstöosaamisen ja esimies- ja alaistaitojen perusteet.
Opiskelija hahmottaa oman osaamisen ja tiimin jäsenten osaamisen merkityksen.
Opiskelija ymmärtää motivoinnin ja työhyvinvoinnin kehittämiseen merkityksen monimuotoisessa ja monikulttuurisessa työyhteisössä.
Opiskelija ymmärtää työelämän haasteita ja tiedostaa muutoksen osana työyhteisöä ja sen toimintaa.
Taso 4
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija hallitsee henkilöstöosaamisen ja esimies- ja alaistaitojen perusteet.
Opiskelija osaa arvioida oman osaamisen ja tiimin jäsenten osaamisen merkityksen.
Opiskelija osaa arvioida motivoinnin ja työhyvinvoinnin kehittämiseen merkityksen monimuotoisessa ja monikulttuurisessa työyhteisössä.
Opiskelija osaa huomioida työelämän haasteita ja työelämän muutoksen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija ymmärtää henkilöstöosaamisen merkityksen organisaation toiminnassa ja menestystekijänä.
Opiskelija saa kehittävästi arvioida omaa ja tiimin jäsenten osaamista sekä tehdä kehittämisehdotuksia.
Hän osaa ennakoida työelämän muutosten merkitystä.