Working in a Work Community (5 cr)
Code: R300BN109-3002
General information
- Enrollment
-
01.10.2024 - 05.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 31.05.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics R
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Esa Posio
- Teacher in charge
- Esa Posio
- Groups
-
R31L24STradenomikoulutus, liiketalous (päiväopinnot), Rovaniemi, syksyt 2024
- Course
- R300BN109
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija tietää johtamisen ja esimiestyön merkityksen toiminnan johtamisessa, tavoitteiden asetannassa ja siihen pääsemisessä.
Opiskelija tietää vastuullisen johtamisen ja esimiestaitojen perusteet.
Opiskelija tietää työyhteisötaitojen merkityksen työelämässä.
Opiskelija tunnistaa motivoinnin ja työhyvinvoinnin tärkeyden moninaisessa työyhteisössä.
Hän osaa tunnistaa ja arvioida sekä omaa että tiimin jäsenten osaamista ja vahvuuksia.
Opiskelija tunnistaa omia vahvuuksiaan. Hän tunnistaa urasuunnittelun merkityksen.
Kompetenssit: johtaminen, työelämässä toimiminen
Content
Lähijohtaminen, esimies- ja alaistaidot, tiimityöskentely ja itsensä johtaminen
Työyhteisötaidot
Motivointi ja työhyvinvointi
Moninainen ja monikulttuurinen työyhteisö
Vahvuusperustaisuus
Teaching methods
Luennot, vierailuluennot, tehtävät, analyysit, esseet ja mahdollinen toimeksianto organisaatiosta.
Employer connections
Sisältää mahdollisen työelämäyhteistyötapauksen.
Exam schedules
Ei tenttejä eikä muita mahdollisuuksia uusia, koska työelämälähtöinen toteutusmalli.
Completion alternatives
Ei tenttejä tai vastaavia. Aktiivinen osallistuminen luennoille sekä annetun käytännön oppimistehtävän tekeminen.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Taso 1
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija tietää henkilöstöosaamisen ja esimies- ja alaistaitojen perusteet. Hän osaa tunnistaa ja arvioida sekä omaa että tiimin jäsenten osaamista ja vahvuuksia.
Opiskelija tunnistaa motivoinnin ja työhyvinvoinnin tärkeyden monimuotoisessa ja monikulttuurisessa työyhteisössä. Opiskelija osaa nimetä työelämän haasteita ja tiedostaa muutoksen osana työyhteisöä ja sen toimintaa.
Taso 2
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija osaa kuvata henkilöstöosaamisen ja esimies- ja alaistaitojen perusteet.
Hän osaa nimetä ja arvioida sekä omaa että tiimin jäsenten osaamista ja vahvuuksia.
Opiskelija tunnistaa keinoja motivoinnin ja työhyvinvoinnin kehittämiseen monimuotoisessa ja monikulttuurisessa työyhteisössä.
Opiskelija tietää työelämän haasteita ja tiedostaa muutoksen osana työyhteisöä ja sen toimintaa.
Assessment criteria, good (3)
Taso 3
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija ymmärtää henkilöstöosaamisen ja esimies- ja alaistaitojen perusteet.
Opiskelija hahmottaa oman osaamisen ja tiimin jäsenten osaamisen merkityksen.
Opiskelija ymmärtää motivoinnin ja työhyvinvoinnin kehittämiseen merkityksen monimuotoisessa ja monikulttuurisessa työyhteisössä.
Opiskelija ymmärtää työelämän haasteita ja tiedostaa muutoksen osana työyhteisöä ja sen toimintaa.
Taso 4
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija hallitsee henkilöstöosaamisen ja esimies- ja alaistaitojen perusteet.
Opiskelija osaa arvioida oman osaamisen ja tiimin jäsenten osaamisen merkityksen.
Opiskelija osaa arvioida motivoinnin ja työhyvinvoinnin kehittämiseen merkityksen monimuotoisessa ja monikulttuurisessa työyhteisössä.
Opiskelija osaa huomioida työelämän haasteita ja työelämän muutoksen.
Assessment criteria, excellent (5)
Taso 5
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija ymmärtää henkilöstöosaamisen merkityksen organisaation toiminnassa ja menestystekijänä.
Opiskelija saa kehittävästi arvioida omaa ja tiimin jäsenten osaamista sekä tehdä kehittämisehdotuksia.
Hän osaa ennakoida työelämän muutosten merkitystä.