Monialaisten projektien kokoava osa (0op)
Toteutuksen tunnus: LAPE2030-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 08.08.2023 - 16.10.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2023 - 31.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 0 op
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 75
- Koulutus
- Luokanopettajan koulutusohjelma
- Opettajat
- Ulla Kemi
- Tuija Turunen
- Outi Kyrö-Ämmälä
- Reetta Pahtaja
- Ajoitusryhmät
- R1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- R2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- R3 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- R4 LUKA (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- R1
- R2
- R3
- R4 LUKA
- Opintojakso
- LAPE2030
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa kokonaisuuksia ja jäsentää tietoa todellisuuteen ja ympäröivään maailmaan kuuluvaksi
sekä tiedonala- että ilmiölähtöisesti
- hyödyntää ja yhdistää eri tiedonalojen ja oppiaineiden lähestymistapoja, sisältöjä ja menetelmiä
- suunnitella ja saa valmiuksia monialaisen oppimiskokonaisuuden toteuttamiseen harjoittelussaan
yhteisopettajuutena laaja-alaista osaamista edistäen
- hahmottaa kodin- ja koulun välisiä kasvatuskumppanuuden mahdollisuuksia
- tunnistaa ryhmänhallinnan keinoja
- kuvailla fenomenologisen tutkimusotteen metodologiset erityispiirteet
- työskennellä aktiivisena osallistujana opiskelija- ja opettajayhteisössä
- analysoida toimintaansa ja työskentelyään opettajana kriittisen reflektion tasolla
Toteutustavat
Suurryhmäopetusta 7h
Pienryhmätyöskentelyä 5h
Monialaisen projektisuunnitelman kokoaminen yhteisopettajuutena (projektiopintojen pohjalta) 2h
Itsenäistä yhteisöllistä ja yksilöllistä työskentelyä harjoitteluun liittyen 12h:
- Fenomenologian raportti
- Pedagoginen portfolio: tietokäsitys ja oman toiminnan reflektointi monialaisessa harjoittelussa
Suoritustavat
- Aktiivinen osallistuminen suur- ja pienryhmätyöskentelyyn
- Annettujen tehtävien suorittaminen
- Videoinnin käyttö ja soveltaminen (VEO)
- Pedagogisen portfolion laatiminen harjoittelun aikaista harjoittelu- ja refektiopäiväkirjaa sekä
kirjallisuutta hyödyntäen ja kasvatustieteellistä kirjoittamisen tapaa harjoitellen
Sisältö
- Tiedonala- ja ilmiölähtöisyys opetuksessa
- Monialaisen oppimiskokonaisuuden suunnittelu
- Työrauha luokkaan teemaan liittyvä ennakkotehtävä
- Fenomenologinen tutkimus tutkivan opettajan työotteena
- Pedagoginen portfolio: tietokäsitys ja oman opettajuuden kriittinen reflektointi monialaisessa
harjoittelussa
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty (vähintään arvosanalla 3):
- Kaikkien opintojakson ja harjoittelun aikana annettujen tehtävien hyväksytty suorittaminen
- Kaikkien opintojaksolle asetettujen osaamistavoitteiden saavuttaminen
Hylätty:
- Opintojakson ja harjoittelun aikana annettujen tehtävien suorittamatta jättäminen
- Yhden tai useamman opintojaksolle asetetun osaamistavoitteen saavuttamatta jättäminen