Markkinoinnin ja myynnin perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: T31L122OJ-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.10.2023 - 09.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
10.01.2024 - 10.03.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, liiketalous T
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Tornio
- Opettajat
- Pilvi Taskinen
- Vastuuopettaja
- Pilvi Taskinen
- Ryhmät
-
TA31L23STradenomikoulutus, liiketalous (verkko-opinnot), Tornio, syksy 2023
- Opintojakso
- T31L122OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettua osaat markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat yrityksen asiakkaat ja hahmottaa asiakassegmenttejä ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti. Ymmärrät yrityksen keskeiset markkinoinnin kilpailukeinot. Tunnistat asiakaspalvelu- ja myyntitapahtuman vaiheet.
Suoritustavat
Monimuoto-opetus
Sisältö
* markkinoinnin peruskäsitteet
* asiakassegmentit
* ostokäyttäytyminen
* markkinoinnin kilpailukeinot
Aika ja paikka
Zoom
Oppimateriaalit
Päivittyy myöhemmin.
Opetusmenetelmät
Online-ohjaus, yksilötyötä, suullista, kirjallista, visuaalista ja auditiivista materiaalia.
Kirjallinen tentti opintojakson päättötyönä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op on 135 h opiskelijan työtä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin eri osa-alueet ja markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit. Tunnet markkinoinnin kilpailukeinot.
Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Tiedät myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät ja osaat soveltaa niitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut. Osaat hankkia tietoa yrityksen markkinaympäristöstä.
Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Osaat soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaasi markkinatietoa perustellusti markkinoinnin suunnittelussa
Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät tuloksellisen myynnin merkityksen organisaatiolle.
Lisätiedot
Opintojakson suoritettua osaat markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat yrityksen asiakkaat ja hahmottaa asiakassegmenttejä ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti. Ymmärrät yrityksen keskeiset markkinoinnin kilpailukeinot. Tunnistat asiakaspalvelu- ja myyntitapahtuman vaiheet.
Sisältö
Suomeksi
* markkinoinnin peruskäsitteet
* asiakassegmentit
* ostokäyttäytyminen
* markkinoinnin kilpailukeinot
Englanniksi