Skip to main content

The basics of marketing and sales (5 cr)

Code: T31L122OJ-3007

General information


Enrollment
02.10.2023 - 09.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2024 - 10.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Pilvi Taskinen
Teacher in charge
Pilvi Taskinen
Groups
TA31L23S
Bachelor of Business Administration, Business Economics (online studies), Tornio, syksy 2023
Course
T31L122OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettua osaat markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat yrityksen asiakkaat ja hahmottaa asiakassegmenttejä ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti. Ymmärrät yrityksen keskeiset markkinoinnin kilpailukeinot. Tunnistat asiakaspalvelu- ja myyntitapahtuman vaiheet.

Accomplishment methods

Monimuoto-opetus

Content

* markkinoinnin peruskäsitteet
* asiakassegmentit
* ostokäyttäytyminen
* markkinoinnin kilpailukeinot

Location and time

Zoom

Materials

Päivittyy myöhemmin.


Teaching methods

Online-ohjaus, yksilötyötä, suullista, kirjallista, visuaalista ja auditiivista materiaalia.
Kirjallinen tentti opintojakson päättötyönä.

Student workload

5 op on 135 h opiskelijan työtä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin eri osa-alueet ja markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit. Tunnet markkinoinnin kilpailukeinot.

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Tiedät myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät ja osaat soveltaa niitä.

Assessment criteria, good (3)

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut. Osaat hankkia tietoa yrityksen markkinaympäristöstä.

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteet.

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Osaat soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaasi markkinatietoa perustellusti markkinoinnin suunnittelussa

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät tuloksellisen myynnin merkityksen organisaatiolle.

Further information

Opintojakson suoritettua osaat markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat yrityksen asiakkaat ja hahmottaa asiakassegmenttejä ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti. Ymmärrät yrityksen keskeiset markkinoinnin kilpailukeinot. Tunnistat asiakaspalvelu- ja myyntitapahtuman vaiheet.

Sisältö
Suomeksi
* markkinoinnin peruskäsitteet
* asiakassegmentit
* ostokäyttäytyminen
* markkinoinnin kilpailukeinot
Englanniksi

Go back to top of page