Siirry suoraan sisältöön

Digiajan muutosjohtaminen sosiaalialalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: YAMK213-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 21.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.01.2024 - 18.02.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
Digiajan sosiaalipalveluiden kehittämisen asiantuntija
Opettajat
Leena Viinamäki
YAMK 3 AMK
Ryhmät
YAMKPROF
YAMK, profiloivat opinnot
Opintojakso
YAMK213

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee sosiaalialan digiajan kansalais- ja aluelähtöisen muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet. Opiskelija tiedostaa digiajan muutosjohtajan roolin ja vaikutukset kehittämistoimintaan sekä eri osallisten roolit ja vaikutukset kansalais- ja aluelähtöiseen kehittämistoimintaan.

Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: ennakoiva kehittäminen; työelämässä toimiminen

Sisältö

Muutosjohtaminen ja tiedolla johtaminen sosiaalialan kehittämisessä

Aika ja paikka

Opintokokonaisuus toteutuu virtuaalisesti Zoom-verkkoympäristössä
18.-19.1.2024 klo 8.30-15.30.

Oppimateriaalit

Luennoilla jaetaan relevanttia referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaalia.


Opetusmenetelmät

Teemaan orientoivia Zoom-luentoja, itsenäistä opiskelua.
Luennoille osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Vierailevana luennoitsijana Ville Kivivirta, Itä-Suomen yliopisto, Sosiaali- ja terveysjohtamisen laitos.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2:
Opiskelija
- Ymmärtää digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- Tiedostaa eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- Ymmärtää sosiaalialan muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
- Tiedostaa digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4:
Opiskelija
- Huomioi digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- Huomioi eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- Huomioi muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
- Hyödyntää suunnitelmallisesti digiajan muutosjohtajan merkitystä kehittämistoiminnassa sekä eri osallisten merkitystä sosiaalialan kehittämistoiminnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5:
Opiskelija
- Soveltaa ja kehittää onnistuneesti työtään huomioiden digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- Reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- Yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteita
- Arvioi onnistuneesti työssään digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.

Lisätiedot

Opintojakson integrointi oppimisprojektiin: Opiskelija ymmärtää digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa. Opiskelija osaa tarkastella kriittisesti eri osallisten rooleja ja osallisuutta sosiaalialan digiajan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista.

Siirry alkuun