Change management in the social services in digital age (5 cr)
Code: YAMK213-3001
General information
- Enrollment
- 08.01.2024 - 21.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.01.2024 - 18.02.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Master's Degree Programmes
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Master of Development of Social Services in the Digital Age
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija hallitsee sosiaalialan digiajan kansalais- ja aluelähtöisen muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet. Opiskelija tiedostaa digiajan muutosjohtajan roolin ja vaikutukset kehittämistoimintaan sekä eri osallisten roolit ja vaikutukset kansalais- ja aluelähtöiseen kehittämistoimintaan.
Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: ennakoiva kehittäminen; työelämässä toimiminen
Content
Muutosjohtaminen ja tiedolla johtaminen sosiaalialan kehittämisessä
Location and time
Opintokokonaisuus toteutuu virtuaalisesti Zoom-verkkoympäristössä
18.-19.1.2024 klo 8.30-15.30.
Materials
Luennoilla jaetaan relevanttia referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaalia.
Teaching methods
Teemaan orientoivia Zoom-luentoja, itsenäistä opiskelua.
Luennoille osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Vierailevana luennoitsijana Ville Kivivirta, Itä-Suomen yliopisto, Sosiaali- ja terveysjohtamisen laitos.
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2:
Opiskelija
- Ymmärtää digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- Tiedostaa eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- Ymmärtää sosiaalialan muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
- Tiedostaa digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.
Assessment criteria, good (3)
3-4:
Opiskelija
- Huomioi digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- Huomioi eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- Huomioi muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
- Hyödyntää suunnitelmallisesti digiajan muutosjohtajan merkitystä kehittämistoiminnassa sekä eri osallisten merkitystä sosiaalialan kehittämistoiminnassa.
Assessment criteria, excellent (5)
5:
Opiskelija
- Soveltaa ja kehittää onnistuneesti työtään huomioiden digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- Reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- Yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteita
- Arvioi onnistuneesti työssään digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.
Further information
Opintojakson integrointi oppimisprojektiin: Opiskelija ymmärtää digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa. Opiskelija osaa tarkastella kriittisesti eri osallisten rooleja ja osallisuutta sosiaalialan digiajan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista.