Tourism Marketing (3 op)
Toteutuksen tunnus: YMAT1220-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2022 - 08.03.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 15.03.2023 - 06.04.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Yhteiskuntatieteiden tiedekunta
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Restonomikoulutus
- Matkailututkimuksen tutkinto-ohjelma
- Tourism, Culture and International Management, Master's Degree Programme
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Students will get acquainted with a selected current issue in tourism.
Toteutustavat
Osallistuminen ilmoitettuun tapahtumaan (vierailevat luennoitsijat, seminaarit jne.) tai kurssille (esim. Unipid, Arctisen jne. verkkokurssit).
Suoritustavat
Osallistuminen ja essee (vierailevat luennoitsijat, seminaarit jne.) tai jokin muu ko. kurssilla (esim. Unipid, Arctisen jne. verkkokurssit) ilmoitettu tehtävänanto.
Sisältö
Curren Issues in Tourism on kurssimoduuli, joka mahdollistaa keräämään opintopisteitä osallistumalla erilaisille kursseille, tilaisuuksiin ja tapahtumiin. Kursseja järjestetään sekä Lapin yliopistolla että erilaisina verkkokursseina. Kursseihin voi kuulua erikseen määriteltyjä tehtävä, joista ilmoitetaan kurssikuvauksessa. Erilaisia tilaisuuksia ja tapahtumia (esim. yksittäisiä luentoja tai seminaareja) voidaan järjestää yliopistolla tai niihin on mahdollista osallistua verkossa. Suoritus tilaisuuksiin ja tapahtumiin on aina sama: ennakkolukeminen, osallistuminen ja vähintään kolmen sivun mittainen essee tilaisuuden sekä tieteellisen kirjallisuuden pohjalta. Yksityiskohtaiset esseeohjeet saat sähköpostitse vastuuopettajalta. Erilaisista mahdollisuuksista tiedotetaan sähköpostitse syksyisin sekä keväisin.
Jotkut tapahtumat eivät aina liity suoraan matkailuun, mutta voit korostaa matkailututkimuksen näkökulmaa omassa esseessäsi.
Jos sähköpostissa tiedot ovat englanniksi, tapahtuma on englanniksi, jos tiedot ovat suomeksi, kielenä on suomi. Esseen voi palauttaa kummalla tahansa kielellä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty: Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen. Työ voi sisältää väärinkäsityksiä.
Hyväksytty: Suoritus vastaa tehtäväantoa, osoittaa ymmärrystä sekä taitoa analysoida ja argumentoida.
Lisätiedot
Study content:
• What is marketing – definition and understanding
• Basic marketing concepts 4P and 7P
• Marketing environment
• Consumer behaviour
• Segmentation, targeting and positioning
• Market research
• Product, branding and packaging
• Pricing strategies
• Distribution
• Marketing communication and promotional tools
• Marketing planning, implementation and control
• International marketing
• 21st century marketing
Requirements:
Active participation
Class assignments given by the teacher
Timing:
4th period
Tutor:
Assist. Prof. PhD. Gregor Jagodič
University of Maribor | Faculty of Tourism