Siirry suoraan sisältöön

Kuvataideopetus I (3op)

Toteutuksen tunnus: UKUV0532-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.08.2023 - 30.11.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2024 - 31.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
8 - 40
Opettajat
Elina Härkönen
Vastuuopettaja
Elina Härkönen
Opintojakso
UKUV0532

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa- tunnistaa lasten ja nuorten kuvallisen ilmaisun keskeiset kehityspiirteet- kuvailla millaista on kuvataiteen opetus varhaiskasvatuksessa, esi- ja perusopetuksen vuosiluokilla 0–6, taiteen perusopetuksessa ja vaihtoehtopedagogioissa

Toteutustavat

Luennot ja harjoitukset 30 h, itsenäinen työskentely 51 h.

Suoritustavat

Aktiivinen osallistuminen luennoille ja harjoituksiin. Suoritetut harjoitustyöt, kirjallisuusessee.Lasten ja nuorten kuvalliseen ilmaisuun kuuluvan tutkimustehtävän suorittaminen, raportointi ja esittely.

Sisältö

Lasten ja nuorten kuvailmaisun kehitys, lasten taide kulttuurisessa kontekstissa. Perusopetuksen kuvataiteen opetussuunnitelma, taiteen perusopetus ja varhaiskasvatuksen taidekasvatustehtävät sekä vaihtoehtopedagoginen taidekasvatus Suomessa. Kuvataideopetuksen tilat ja työmuodot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

HYLÄTTY
Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Osallistuminen on vähäistä. Suoritus on suppeaa tai vastaa heikosti kurssin tavoitteita. Suoritus on pintapuolinen, asiayhteydet esitetään irrallisesti tai yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää puutteita tai epäselvyyksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Osallistuminen on säännöllistä. Suoritus vastaa kurssin tavoitteita, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella valintoja. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5)
Osallistuminen on erittäin aktiivista. Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa.

Siirry alkuun