Subject Didactics I (3cr)
Code: UKUV0532-3007
General information
- Enrollment
- 08.08.2023 - 30.11.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.01.2024 - 31.05.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- finnish
- Seats
- 8 - 40
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa- tunnistaa lasten ja nuorten kuvallisen ilmaisun keskeiset kehityspiirteet- kuvailla millaista on kuvataiteen opetus varhaiskasvatuksessa, esi- ja perusopetuksen vuosiluokilla 0–6, taiteen perusopetuksessa ja vaihtoehtopedagogioissa
Execution methods
Luennot ja harjoitukset 30 h, itsenäinen työskentely 51 h.
Accomplishment methods
Aktiivinen osallistuminen luennoille ja harjoituksiin. Suoritetut harjoitustyöt, kirjallisuusessee.Lasten ja nuorten kuvalliseen ilmaisuun kuuluvan tutkimustehtävän suorittaminen, raportointi ja esittely.
Content
Lasten ja nuorten kuvailmaisun kehitys, lasten taide kulttuurisessa kontekstissa. Perusopetuksen kuvataiteen opetussuunnitelma, taiteen perusopetus ja varhaiskasvatuksen taidekasvatustehtävät sekä vaihtoehtopedagoginen taidekasvatus Suomessa. Kuvataideopetuksen tilat ja työmuodot.
Assessment criteria, satisfactory (1)
HYLÄTTY
Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Osallistuminen on vähäistä. Suoritus on suppeaa tai vastaa heikosti kurssin tavoitteita. Suoritus on pintapuolinen, asiayhteydet esitetään irrallisesti tai yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää puutteita tai epäselvyyksiä.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Osallistuminen on säännöllistä. Suoritus vastaa kurssin tavoitteita, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella valintoja. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.
Assessment criteria, excellent (5)
Erinomainen (5)
Osallistuminen on erittäin aktiivista. Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa.