Skip to main content

Subject Didactics I (3cr)

Code: UKUV0532-3007

General information


Enrollment
08.08.2023 - 30.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
finnish
Seats
8 - 40
Teachers
Elina Härkönen
Teacher in charge
Elina Härkönen
Course
UKUV0532

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa- tunnistaa lasten ja nuorten kuvallisen ilmaisun keskeiset kehityspiirteet- kuvailla millaista on kuvataiteen opetus varhaiskasvatuksessa, esi- ja perusopetuksen vuosiluokilla 0–6, taiteen perusopetuksessa ja vaihtoehtopedagogioissa

Execution methods

Luennot ja harjoitukset 30 h, itsenäinen työskentely 51 h.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen luennoille ja harjoituksiin. Suoritetut harjoitustyöt, kirjallisuusessee.Lasten ja nuorten kuvalliseen ilmaisuun kuuluvan tutkimustehtävän suorittaminen, raportointi ja esittely.

Content

Lasten ja nuorten kuvailmaisun kehitys, lasten taide kulttuurisessa kontekstissa. Perusopetuksen kuvataiteen opetussuunnitelma, taiteen perusopetus ja varhaiskasvatuksen taidekasvatustehtävät sekä vaihtoehtopedagoginen taidekasvatus Suomessa. Kuvataideopetuksen tilat ja työmuodot.

Assessment criteria, satisfactory (1)

HYLÄTTY
Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Osallistuminen on vähäistä. Suoritus on suppeaa tai vastaa heikosti kurssin tavoitteita. Suoritus on pintapuolinen, asiayhteydet esitetään irrallisesti tai yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää puutteita tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Osallistuminen on säännöllistä. Suoritus vastaa kurssin tavoitteita, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella valintoja. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5)
Osallistuminen on erittäin aktiivista. Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa.

Go back to top of page