Pelimoottorit: Unreal Enginen perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: R504TL90-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.08.2022 - 31.08.2022
Ajoitus
01.09.2022 - 28.02.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, tieto- ja viestintätekniikka
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 15
Tutkinto-ohjelma
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Petri Hannula
Vastuuhenkilö
Petri Hannula
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä pelimoottorin keskeiset toimintaperiaatteet ja käyttää pelimoottoria toteuttaessaan toimintoja virtuaalimailmaan. Opiskelija osaa hyödyntää dokumentaatioita monipuolisesti ja osaa luoda virtuaalimaailmaan tai peliin toiminnallisuuksia. -
Sisältö
- Unreal Enginen ominaisuudet ja hyödyt
- Pelimekaniikan toteuttaminen Blueprinteillä
- Käyttäjän interaktiot ja niiden käsittely Blueprinteillä
- HUD/UI-ohjelmointi
- Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen
- AI ja reitinhakualgoritmit
- Yksinkertaiset NPC-hahmot
- Pelianimaatioiden käyttöönotto Unreal Enginessä
Arviointiasteikko
H-5