Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottorit: Unreal Enginen perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: R504TL90-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.08.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

01.09.2022 - 28.02.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Insinöörikoulutus, tieto- ja viestintätekniikka

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 15

Tutkinto-ohjelma

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Petri Hannula

Vastuuhenkilö

Petri Hannula

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä pelimoottorin keskeiset toimintaperiaatteet ja käyttää pelimoottoria toteuttaessaan toimintoja virtuaalimailmaan. Opiskelija osaa hyödyntää dokumentaatioita monipuolisesti ja osaa luoda virtuaalimaailmaan tai peliin toiminnallisuuksia. -

Sisältö

- Unreal Enginen ominaisuudet ja hyödyt
- Pelimekaniikan toteuttaminen Blueprinteillä
- Käyttäjän interaktiot ja niiden käsittely Blueprinteillä
- HUD/UI-ohjelmointi
- Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen
- AI ja reitinhakualgoritmit
- Yksinkertaiset NPC-hahmot
- Pelianimaatioiden käyttöönotto Unreal Enginessä

Arviointiasteikko

H-5