Lapsi- ja perhetyön menetelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: K701SL46OJ-19012
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 13.03.2023 - 03.09.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 04.09.2023 - 22.10.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Sosionomikoulutus
- Toimipiste
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Johanna Majala
- Ryhmät
-
K71S21SSosionomikoulutus (päiväopinnot) Kemi syksy 2021
- Opintojakso
- K701SL46OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- tuntee perhetyön työmuotoja ja taustateorioita
- osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhelähtöisiä työmenetelmiä
Sisältö:
- perhetyön teoreettiset lähtökohdat
- perhetyön eri muodot
- lapsi- ja perhetyön menetelmät
Sisältö
- perhetyön teoreettiset lähtökohdat
- perhetyön eri muodot
- lapsi- ja perhetyön menetelmät
Oppimateriaalit
Moodlen materiaalin hyödyntäminen sekä muu tunneilla suositeltu kirjallisuus sekä materiaali.
Kirjana: Rönkkä & Rytkönen: Monisäikeinen perhetyö
Opetusmenetelmät
- Luennot, joissa 80% läsnäolovelvollisuus
- Työskentely Moodle-oppimisalustalla
- Oppimateriaaleihin sekä kirjallisuuteen perehtyminen
- Essee tyylinen tehtävä
- Tehtävät, harjoitukset ja esitykset
- Yhteistyö Tornion kaupungin kanssa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Yhteistyötä tehdään tehtävien ja toiminnan puitteissa Tornion kaupungin kanssa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä niukasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija osaa tarkastella perhetyön työmuotoja ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhetyönmenetelmiä monipuolisesti ja kriittisesti.
Esitietovaatimukset
NULL