Siirry suoraan sisältöön

Myynnin johtaminen ja CRM (5 op)

Toteutuksen tunnus: T31L111OJ-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.03.2023 - 31.07.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.08.2023 - 30.09.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Laura Kuismanen
Vastuuopettaja
Laura Kuismanen
Ryhmät
TA31L22K
Tradenomikoulutus, liiketalous (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2022
Opintojakso
T31L111OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa B2B-myynnin johtamisen keskeiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä. Osaa laatia monikanavaisen myyntisuunnitelman. Tunnistaa keskeisiä myynnin psykologisia tekijöitä. Tietää CRM-järjestelmän perustoiminnallisuudet ja roolin myynnin suunnittelussa. Tunnistaa asiakassuhteiden kannattavuuden periaatteet ja erilaisia asiakassuhteiden hoitomalleja. Osaa huomioida tietosuojan myyntitoiminnassa. Tunnistat myyntitoiminnan keskeiset mittarit.

Sisältö

- myyntiinliittyvät psykologiset tekijät
- myyntisuunnitelma
- CRM
- tietosuoja
- asiakassuhteiden tuloksellisuus/mittarit

Oppimateriaalit

Orientoivaa materiaalia:



Hänti ym. / Oivaltava Myyntityö: Asiakkaana Organisaatio (2016)



Heiskanen / Tietoisesti taitava myynnin johtaja : T8-malli (2019)


Opetusmenetelmät

Zoom-luennot.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op tarkoittaa 135 h opiskelijan työtä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osaat laatia myyntisuunnitelman, joka pohjautuu jossain määrin B2B-myynnin keskeisiin periaatteisiin ja jolla on yhteyksiä käytännön liiketoimintaan. Tunnistat joitain myyntiin liittyviä keskeisiä psykologisia tekijöitä. Tunnistat CRM-järjestelmän merkityksen myynnin kannalta ja osaa käyttää joitain sen perustoimintoja. Tunnistat asiakaskannattavuuden merkityksen asiakassuhteessa. Tunnistat joidenkin keskeisten asiakassuhteiden hoitomallien merkityksen ja niiden yhteyden käytännön liiketoimintaan. Tunnistat tietosuojan keskeiset vaatimukset. Opiskelija Tunnistat joitain keskeisiä myyntitoiminnan mittareita ja niiden yhteyden käytännön liiketoimintaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat laatia B2B-myynnin keskeisiin periaatteisiin perustuvan käytännöllisen myyntisuunnitelman, joka huomioi monikanavaisuuden. Tunnistat myyntiin liittyviä keskeisiä psykologisia tekijöitä ja niiden ilmenemisen käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat CRM-järjestelmän keskeisiä myyntityötä tukevia ominaisuuksia ja osaa käyttää niitä. Tunnistat asiakaskannattavuuden keskeisiä periaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat keskeisiä asiakassuhteiden hoitomalleja ja osaa soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat tietosuojan keskeiset vaatimukset ja niiden ilmenemisen käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat myyntitoiminnan keskeisiä mittareita ja osaa kytkeä niitä käytännön liiketoimintaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osaat soveltaa B2B-myynnin periaatteita ja laatia yksityiskohtaisen, monikanavaisuutta hyödyntävän ja käytännön liiketoiminnan kannalta toteutuskelpoisen myyntisuunnitelman. Tunnistat laajasti psykologisten tekijöiden hyödyntämisen mahdollisuuksia käytännön myyntitoiminnassa. Tunnistat CRM-järjestelmän mahdollisuudet osana myyntiä ja osaat käyttää sen perustoimintoja. Osaat huomioida laajasti tietosuojan käytännön myyntitoiminnassa. Osaat laatia käytännön liiketoiminnan kannalta sopivia asiakassuhteiden hoitomalleja ja osaat arvioida asiakassuhteiden kannattavuutta. Osaat mitata myyntitoiminnan tuloksellisuutta sopivilla mittareilla.

Siirry alkuun