Siirry suoraan sisältöön

Liiketoiminnan pelillistäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: T42T193OJ-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.03.2023 - 24.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.09.2023 - 15.10.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely
Opetuskielet
englanti
Paikat
1 - 50
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Ani Ruusila
Vastuuopettaja
Ani Ruusila
Ryhmät
TA42T22K
Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely (monimuototo-opinnot), Tornio, kevät 2022
Opintojakso
T42T193OJ

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Tarkempi sisällön jaksotus löytyy Moodle-työtilasta

Tavoitteet

Ymmärrät pelillistämisen peruskäsitteitä, menetelmiä ja sen soveltamista liiketoimin. Osaat suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen

Toteutustavat

Tarkemmat toteustapatiedot löytyvät toteutussuunnitelmista.

Suoritustavat

Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oman suunnitelma pitää esittää ennen toteutuksen alkua ja sen tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.

Sisältö

Aiemmin hankittua osaamista sovelletaan projektissa, jossa pelillistetään liiketoimintaan liittyvää toimintaa (esimerkiksi markkinointikampanja).

- Pellistämisen periaatteet, käytännöt ja menetelmät
- Toteutetaan jokin liiketoiminnan pelillistämisprojekti soveltamalla aikaisemmin opittuja ohjelmointitaitoja
- Sovelletaan projektinhallinnan teoriaa.

Aika ja paikka

Toteutus monimuoto-opintoina Zoomissa ja Moodle-työtilassa 25.9. - 15.10.2023.

Oppimateriaalit

Sähköinen opiskelumateriaali, joka löytyy toteutuksen Moodle-työtilasta

Opetusmenetelmät

Zoom-istunnot, päivisin klo 9.00 - 12.00. Tarkemmat ajankohdat ks. lukujärjestys.
Itsenäinen työskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa n. 133 tuntia opiskelijan työtä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä 1
Osaat suunnitella pelillistämistä hyödyntävän projektin

Tyydyttävä 2
Osaat toteuttaa pelillistämisen vaatimia osia osana projektitiimiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3
Osaat suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen ohjatusti

Hyvä 4
Osaat suunnitella ja toteuttaa liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen itsenäisesti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä 5
Osaat itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa monipuolisen liiketoimintaa pelillistävän sovelluksen.

Esitietovaatimukset

Osallistuminen edellyttää olio-ohjelmointi/ohjelmointitaitoja tai vähintään AR/VR-osaamista

Siirry alkuun