Asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: T42T168OJ-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.10.2022 - 29.01.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 30.01.2023 - 26.02.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 50
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Yrjö Koskenniemi
- Tuomo Lindholm
- Vastuuopettaja
- Tuomo Lindholm
- Ryhmät
-
R54T21STieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2021
-
RA54T21STieto- ja viestintätekniikan koulutus (verkko-opinnot), syksy 2021
-
TA42T21STradenomikoulutus, tietojenkäsittely (verkko-opinnot), Tornio, syksy 2021
- Opintojakso
- T42T168OJ
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Mitä on käyttäjäkokemus - Miten sitä mitataan ja arvioidaan - Miksi käyttäjäkokemus on tärkeää.
Näiden aiheiden parissa käytetään aika opintojaksolla sekä ohjausluentojen, että tehtävien osalta. Jaksotus tarkentuu kurssin alussa.
Tavoitteet
Tunnet asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet sekä tiedät millaiset elementit ja tekijät vaikuttavat asiakaskokemukseen. Osaat kartoittaa asiakaskokemuksen nykytilan, suunnitella asiakaskokemuksen kehittämistoimenpiteitä ja toteuttaa niitä..
Suoritustavat
Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oma suunnitelma pitää esittää vastuuopettajalle ennen toteutuksen alkua. Suunnitelman tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.
Sisältö
Tällä opintojaksolla opit analysoimaan ja kehittämään asiakaskokemusta. Perehdyt asiakaskokemuksen keskeisiin käsitteisiin, elementteihin ja tekijöihin. Tutustut asiakaskokemuksen kartoittamisen ja kehittämisen mentelemiin ja työvälineisiin sekä sovellat niitä käytännönssä.
Aika ja paikka
OnLine opintojakso. Moodlessa on opiskeluympäristö, josta löytyy linkki Zoom-luennoille, tehtäviin ja materiaaliin. Opintojakso alkaa 1.2.2023 klo 17:00
Oppimateriaalit
Materiaali päivitetään opintojakson verkkoympäristöön. Käytettävyystutkimus ja käyttäjäkokemus avainsanat.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla opiskellaan asiakaskokemuksen kehittämistä ja siihen liittyviä menetelmiä. Asiakaskokemusta tarkastellaan digitaalisten palvelujen asiakaskokemuksen näkökulmasta.
Opiskelu tapahtuu osallistumalla online-luentoihin, itseopiskeluna ja tehtäviä tekemällä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opiskelija voi suorittaa opintojakson itsenäisesti esittämällä opettajille suunnitelman toteutustavasta. Suunnitelman tulee vastata opintojakson tavoitteita.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työmäärä vastaa 115 tunnin työskentelyä eli 5 opintopistettä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kuvailet asiakaskokemuksen nykytilan ja määrittelet kehitystyöhön yleisesti sopivia toimenpiteitä ja työvälineitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Selität ja havainnollistat asiakaskokemuksen nykytilan. Asetat kehitystyölle tavoitteita ja valitset niiden saavuttamista tukevat menetelmät ja toimenpiteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Suunnittelet asiakaskokemuksen kehittämisen kokonaisuuden. Perustelet asiakakokemuksen nykytilan kartoittamis- ja kehitystyöhön käytettävät menetelmät, toimenpiteet ja työvälineet.