Skip to main content

Customer Experience Development (5 cr)

Code: T42T168OJ-3001

General information


Enrollment
03.10.2022 - 29.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.01.2023 - 26.02.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Information Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Information and Communication Technology
Degree Programme in Business Information Technology
Teachers
Yrjö Koskenniemi
Tuomo Lindholm
Teacher in charge
Tuomo Lindholm
Groups
R54T21S
Bachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2021
RA54T21S
Bachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2021
TA42T21S
Bachelor of Business Administration, Business Information Technology (online studies), Tornio, syksy 2021
Course
T42T168OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Mitä on käyttäjäkokemus - Miten sitä mitataan ja arvioidaan - Miksi käyttäjäkokemus on tärkeää.

Näiden aiheiden parissa käytetään aika opintojaksolla sekä ohjausluentojen, että tehtävien osalta. Jaksotus tarkentuu kurssin alussa.

Objective

Tunnet asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet sekä tiedät millaiset elementit ja tekijät vaikuttavat asiakaskokemukseen. Osaat kartoittaa asiakaskokemuksen nykytilan, suunnitella asiakaskokemuksen kehittämistoimenpiteitä ja toteuttaa niitä..

Accomplishment methods

Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oma suunnitelma pitää esittää vastuuopettajalle ennen toteutuksen alkua. Suunnitelman tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.

Content

Tällä opintojaksolla opit analysoimaan ja kehittämään asiakaskokemusta. Perehdyt asiakaskokemuksen keskeisiin käsitteisiin, elementteihin ja tekijöihin. Tutustut asiakaskokemuksen kartoittamisen ja kehittämisen mentelemiin ja työvälineisiin sekä sovellat niitä käytännönssä.

Location and time

OnLine opintojakso. Moodlessa on opiskeluympäristö, josta löytyy linkki Zoom-luennoille, tehtäviin ja materiaaliin. Opintojakso alkaa 1.2.2023 klo 17:00

Materials

Materiaali päivitetään opintojakson verkkoympäristöön. Käytettävyystutkimus ja käyttäjäkokemus avainsanat.

Teaching methods

Opintojaksolla opiskellaan asiakaskokemuksen kehittämistä ja siihen liittyviä menetelmiä. Asiakaskokemusta tarkastellaan digitaalisten palvelujen asiakaskokemuksen näkökulmasta.

Opiskelu tapahtuu osallistumalla online-luentoihin, itseopiskeluna ja tehtäviä tekemällä.

Completion alternatives

Opiskelija voi suorittaa opintojakson itsenäisesti esittämällä opettajille suunnitelman toteutustavasta. Suunnitelman tulee vastata opintojakson tavoitteita.

Student workload

Opiskelijan työmäärä vastaa 115 tunnin työskentelyä eli 5 opintopistettä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Kuvailet asiakaskokemuksen nykytilan ja määrittelet kehitystyöhön yleisesti sopivia toimenpiteitä ja työvälineitä.

Assessment criteria, good (3)

Selität ja havainnollistat asiakaskokemuksen nykytilan. Asetat kehitystyölle tavoitteita ja valitset niiden saavuttamista tukevat menetelmät ja toimenpiteet.

Assessment criteria, excellent (5)

Suunnittelet asiakaskokemuksen kehittämisen kokonaisuuden. Perustelet asiakakokemuksen nykytilan kartoittamis- ja kehitystyöhön käytettävät menetelmät, toimenpiteet ja työvälineet.

Go back to top of page