Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: T31L116OJ-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 05.10.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.10.2022 - 11.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 45
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Anna-Maija Tapojärvi
Vastuuopettaja
Anna-Maija Tapojärvi
Ryhmät
TA31L22K
Tradenomikoulutus, liiketalous (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2022
Opintojakso
T31L116OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa ja arvioida markkinointipäätösten vaikutuksia yrityksen tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Hän oppii laatimaan markkinointistrategiaan perustuvan markkinointisuunnitelman. Hän osaa ottaa suunnittelussa huomioon markkinointiviestinnän eettiset periaatteet. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumist

Suoritustavat

Monimuoto-opetus

Sisältö

* markkinointistrategia
* kilpailutilanteet
* markkinointisuunnitelma

Opetusmenetelmät

Lähiopetus verkossa: Adobe Connect, MS Teams ja muut verkkotyökalut.
Arvioitavien oppimistehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Oppimistehtävien ohjaus säännöllisesti.
Oppimistehtävien tulosten esittely ja vertaispalautteen antaminen.
Ryhmätyöskentelyn ja tulosten itse- ja vertaisarviointi

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä. Laadimme tapausyritykselle markkinointisuunnitelman. Mahdollinen vierailu yritykseen seminaaripäivillä ja yrityksen vierailu luennoilla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee osittain markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija tuntee markkinointistrategioiden keskeisimmät sisällöt. Hän hahmottaa markkinoinnin suunnitteluprosessin ydinkohdat. Opiskelija tunnistaa markkinointisuunnitelmien merkityksen. Hän osaa jonkin verran seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee markkinoinnin suunnitteluprosessin. Hän pystyy valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa laatia markkinointistrategiaan perustuvan ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee ja ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin erittäin hyvin. Hän pystyy perustellusti valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa innovoida ja kehittää uusia markkinointiratkaisuja. Hän osaa laatia kilpailukykyisen ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman markkina- ja asiakastilanteen mukaisesti. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista erinomaisesti. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, ottaa oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Siirry alkuun