Skip to main content

Marketing planning and management (5 cr)

Code: T31L116OJ-3003

General information


Enrollment
14.03.2022 - 05.10.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.10.2022 - 11.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Anna-Maija Tapojärvi
Teacher in charge
Anna-Maija Tapojärvi
Groups
TA31L22K
Bachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2022
Course
T31L116OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa ja arvioida markkinointipäätösten vaikutuksia yrityksen tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Hän oppii laatimaan markkinointistrategiaan perustuvan markkinointisuunnitelman. Hän osaa ottaa suunnittelussa huomioon markkinointiviestinnän eettiset periaatteet. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumist

Accomplishment methods

Monimuoto-opetus

Content

* markkinointistrategia
* kilpailutilanteet
* markkinointisuunnitelma

Teaching methods

Lähiopetus verkossa: Adobe Connect, MS Teams ja muut verkkotyökalut.
Arvioitavien oppimistehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Oppimistehtävien ohjaus säännöllisesti.
Oppimistehtävien tulosten esittely ja vertaispalautteen antaminen.
Ryhmätyöskentelyn ja tulosten itse- ja vertaisarviointi

Employer connections

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä. Laadimme tapausyritykselle markkinointisuunnitelman. Mahdollinen vierailu yritykseen seminaaripäivillä ja yrityksen vierailu luennoilla.

Student workload

5 opintopistettä vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee osittain markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija tuntee markkinointistrategioiden keskeisimmät sisällöt. Hän hahmottaa markkinoinnin suunnitteluprosessin ydinkohdat. Opiskelija tunnistaa markkinointisuunnitelmien merkityksen. Hän osaa jonkin verran seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee markkinoinnin suunnitteluprosessin. Hän pystyy valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa laatia markkinointistrategiaan perustuvan ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tuntee erittäin hyvin markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee ja ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin erittäin hyvin. Hän pystyy perustellusti valitsemaan markkinointistrategioita. Hän osaa innovoida ja kehittää uusia markkinointiratkaisuja. Hän osaa laatia kilpailukykyisen ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman markkina- ja asiakastilanteen mukaisesti. Hän osaa seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista erinomaisesti. Hän kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, ottaa oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Go back to top of page