Siirry suoraan sisältöön

Svenska för byggnadsingenjörer (5 op)

Toteutuksen tunnus: R501RL19OJ-19010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 16.09.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2022 - 23.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
Opettajat
Päivi Saari
Vastuuopettaja
Kai Ryynänen
Opintojakso
R501RL19OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Pystyy hallitsemaan rakennusalan ammatilliset tilanteet ruotsin kielellä.

Sisältö

Tausta ja koulutus, työelämän tilanteita, tavallisimpia liikekirjeitä, neuvottelu, työnhaku, yritys- tai posteriesitys, rakennustekniikansanasto

Oppimateriaalit

Moodle-materiaali
Lisämateriaali:
Verkkokurssit: Nätfräsch, Bud bygg upp din svenska, Språknåt
Kirjoja: Flexteknik, Flexhandel, Kontakt- Teknisk svenska, Perspektiv - svenska för högskolestudenter
Sanastoja ja oppaita: Fastighetsteknisk ordlista (sisältää myös mami-sanastoa), Kokous- ja neuvottelutaidon käsikirja, Liikeviestinnän käsikirja- viestit vaihtoon 7 kielellä

Opetusmenetelmät

ZOOM-luennot ja lähitunnit
1-2 kirjallista arvioitavaa harjoitustehtävää
2 suullista arvioitavaa harjoitustehtävää

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Viikolla 49

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.

Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.Opintojakson arvioinnissa noudatetaan Kielilain (423/2003) edellyttämän ruotsin kielen taidon kriteerejä.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun