Mittaustekniikka ja maankäyttö (5 op)
Toteutuksen tunnus: R501RL155-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 16.09.2022
Ajoitus
01.09.2022 - 16.12.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 60
Tutkinto-ohjelma
- Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
Opettaja
- Katja Palo
- Markus Enbuska
Vastuuhenkilö
Teuvo Heimonen
Ajoitusryhmät
- Harjoitusryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
- Harjoitusryhmä 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Opiskelijaryhmät
-
RA51R21SInsinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (monimuoto-opinnot), Rovaniemi, syksy 2021
Koulutusryhmat
- Harjoitusryhmä 1
- Harjoitusryhmä 2
Tavoitteet
Opiskelija osaa rakennustekniikan perusmittaukset. Opiskelija tuntee mittausten virhelähteet ja niiden asettamat vaatimukset mittauksille. Opiskelija osaa yhdyskuntasuunnittelun prosessin, suunnittelussa tarvittavia vuorovaikutustaitoja ja alaan liittyvän lainsäädännön sisällön.
Sisältö
Mittausharjoitukset, jotka liittyvät akentamisen mittauksiin ja lupiin, kiinteistöihin sekä kaavaprosseihin.
Aika ja paikka
Syksy 2022, Rantavitikka, Rovaniemi.
Oppimateriaalit
Luentomateriaalit (Moodle)
Laurila, P. 2012. Mittaus- ja kartoitustekniikan perusteet. Rovaniemen ammattikorkeakoulu, julkaisusarja D nro 3.
Maankäyttöön ja sen sunnitteluun sekä kiinteistöihin liittyvät lait ja asetukset
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja harjoitustehtävät.
Oppimistehtävät liittyvät mittausharjoituksiin, rakentamisen mittauksiin ja lupiin, kiinteistöihin sekä kaavaprosseihin.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joko yksilö- tai ryhmäohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunneilla opintojakson edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristöinä toimivat Lapin AMK:n tilat sekä oppilaitoksen piha-alueet.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan Moodlessa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee annetut mittausharjoitukset osana pienryhmää. Tehdyt harjoitteet vaativat paljon ohjausta ja avustusta, kykeneminen itsenäiseen työskentelyyn on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tekee annetut mittausharjoitukset osana pienryhmää. Tehdyt harjoitteet onnistuvat ja opiskelija osoittaa itsenäisen työskentelyn taitoja. Harjoitteissa on jonkin verran avustamista vaativia asioita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tekee annetut mittausharjoitukset osana pienryhmää. Tehdyt harjoitteet onnistuvat ja opiskelija osoittaa tisenäisen työskentelyn taitoja. Opiskelija toimii pienryhmässä aloitteellisena ja laitteiden käyttö on hallittua.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilöarviointi
Ryhmäarviointi
Tuotosarviointia tuotosten laadun ja oikeellisuuden perusteella
Tuotoksiin on arviointikriteerit asteikolla 0-5 (Moodle)
Hylätty (0)
Hylätty (0)
Ei suorituksia tai suoritukset eivät täytä minimivaatimuksia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.