Siirry suoraan sisältöön

Mittaustekniikka ja maankäyttö (5 op)

Toteutuksen tunnus: R501RL155-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.03.2022 - 16.09.2022

Ajoitus

01.09.2022 - 16.12.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka

Toimipiste

Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 60

Tutkinto-ohjelma

  • Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus

Opettaja

  • Katja Palo
  • Markus Enbuska

Vastuuhenkilö

Teuvo Heimonen

Ajoitusryhmät

  • Harjoitusryhmä 1 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
  • Harjoitusryhmä 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Opiskelijaryhmät

  • RA51R21S
    Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (monimuoto-opinnot), Rovaniemi, syksy 2021

Koulutusryhmat

  • Harjoitusryhmä 1
  • Harjoitusryhmä 2

Tavoitteet

Opiskelija osaa rakennustekniikan perusmittaukset. Opiskelija tuntee mittausten virhelähteet ja niiden asettamat vaatimukset mittauksille. Opiskelija osaa yhdyskuntasuunnittelun prosessin, suunnittelussa tarvittavia vuorovaikutustaitoja ja alaan liittyvän lainsäädännön sisällön.

Sisältö

Mittausharjoitukset, jotka liittyvät akentamisen mittauksiin ja lupiin, kiinteistöihin sekä kaavaprosseihin.

Aika ja paikka

Syksy 2022, Rantavitikka, Rovaniemi.

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit (Moodle)
Laurila, P. 2012. Mittaus- ja kartoitustekniikan perusteet. Rovaniemen ammattikorkeakoulu, julkaisusarja D nro 3.
Maankäyttöön ja sen sunnitteluun sekä kiinteistöihin liittyvät lait ja asetukset

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset ja harjoitustehtävät.
Oppimistehtävät liittyvät mittausharjoituksiin, rakentamisen mittauksiin ja lupiin, kiinteistöihin sekä kaavaprosseihin.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu kontaktitunnilla ja tarvittaessa sähköisten järjestelmien avulla, joko yksilö- tai ryhmäohjauksena.
Palautetta opiskelija saa suoraan kontaktitunneilla opintojakson edetessä, sähköisten järjestelmien kautta ja opintojakson lopussa kokonaispalautteen.
Oppimisympäristöinä toimivat Lapin AMK:n tilat sekä oppilaitoksen piha-alueet.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ilmoitetaan Moodlessa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tekee annetut mittausharjoitukset osana pienryhmää. Tehdyt harjoitteet vaativat paljon ohjausta ja avustusta, kykeneminen itsenäiseen työskentelyyn on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tekee annetut mittausharjoitukset osana pienryhmää. Tehdyt harjoitteet onnistuvat ja opiskelija osoittaa itsenäisen työskentelyn taitoja. Harjoitteissa on jonkin verran avustamista vaativia asioita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tekee annetut mittausharjoitukset osana pienryhmää. Tehdyt harjoitteet onnistuvat ja opiskelija osoittaa tisenäisen työskentelyn taitoja. Opiskelija toimii pienryhmässä aloitteellisena ja laitteiden käyttö on hallittua.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilöarviointi
Ryhmäarviointi
Tuotosarviointia tuotosten laadun ja oikeellisuuden perusteella
Tuotoksiin on arviointikriteerit asteikolla 0-5 (Moodle)

Hylätty (0)

Hylätty (0)
Ei suorituksia tai suoritukset eivät täytä minimivaatimuksia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.