Siirry suoraan sisältöön

Visuaalisen markkinointisisällön luominen ja tuotanto (10op)

Toteutuksen tunnus: T31L64OJ-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.10.2020 - 28.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.01.2021 - 19.02.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Jari Penttinen
Mika Saloheimo
Panu Pohjola
Vastuuopettaja
Mika Saloheimo
Opintojakso
T31L64OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tunnet kuvallisen ja liikkuvan kuvan ilmaisun perusteet
Tunnet visuaalisen suunnittelun perusteet (värien käyttö, sommittelu, ikonit, indeksit, symbolit)
Tunnistat erilaisten digitaalisten markkinointikanavien visuaalisuuden ja visuaalisen sisällön eri muodot ja osaat valita sopivan kuvallisen ilmaisutavan ja teknisen muodon ja laadun.
Tunnet digitaalisen valokuvauksen ja videotuotannon hyvät käytännöt ja kevyet, ketterät menetelmät ja osaat käyttää keskeisiä sovelluksia.
Tunnet visuaalisen sisällöntuotannon prosessit ja toimijat ja osaat ulkoistaa tuotantoa
Osaat huomioida tekijänoikeudet
Osaat tuottaa ja muokata brändiä ja brändin tarinaa tukevaa digitaalista, visuaalista sisältöä, jota hyödynnetään myynnin ja markkinoinnin tukena.

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

Kevätlukukausi 2021. Lapin AMK:n Tornion kampuksella, todennäköisimmin toteutetaan etäopetuksena.

Oppimateriaalit

Opintojaksolla hyödynnetään visuaalisen sisältömarkkinoinnin kirjallisuutta ja verkkoaineistoja sekä kuvallisen ilmaisun perusteiden kirjallisuutta ja verkkoaineistoja. Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
KIRJALLISUUS
Juha Pohjola: Ilme - visuaalisen identiteetin johtaminen
Stephen Gamble: Visual Content Marketing
Ekaterina Walter: The Power of Visual Storytelling
MUUT AINEISTOT
Canva Design School -aineistot verkossa
Canva Photography -aineistot verkossa

Opetusmenetelmät

Ennakkotehtävä 4.1.-18.1.2021.
Lähiopetus verkossa: Adobe Connect, MS Teams ja muut verkkotyökalut. Lähiopetus alkaa viikolla 3.
Sovellusten käyttöharjoitukset oppimateriaalin ja ohjauksen avulla.
Arvioitavien, osaamistavoitteisiin perustuvien oppimisprojektien ja -tehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Oppimisprojektien ja -tehtävien ohjaus säännöllisesti.
Oppimistehtävien tulosten esittely.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä

Arvioinnin kohde: Myyntiä ja brändin tarinaa tukevan visuaalisen sisällön tuottaminen
- Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia mediaelementtejä (kuva ja video).
- Sisältö on valitun kanavan kannalta pääosin toimivaa.
- Sisältö on brändin ja myynnin kannalta relevanttia.
- Tunnet visuaalisen sisällön hankkimisen periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä


Arvioinnin kohde: Myyntiä ja brändin tarinaa tukevan visuaalisen sisällön tuottaminen
- Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia mediaelementtejä. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi.
- Sisältö on asiakkaan kannalta relevanttia ja tukee myyntiä ja brändiä.
- Tunnet sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä

Arvioinnin kohde: Myyntiä ja brändin tarinaa tukevan visuaalisen sisällön tuottaminen
- Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia mediaelementtejä. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi. Osaat luoda innovatiivisia visuaalisia sisältöjä, jotka tukevat brändiä, asiakas-kokemusta ja myyntiä.
- Sisältö on asiakkaan kannalta relevanttia, tarinallista, luovaa ja innovatiivista.
- Sisältö ja tukee selkeästi myyntiä ja brändiä.
- Tunnet kattavasti sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat.

Esitietovaatimukset

NULL

Lisätiedot

VALOKUVA JA VIDEO
Valokuvan osuus suoritetaan älypuhelimella tehdyillä valaistuilla ja käsitellyillä valokuvilla henkilöstä, tuotteesta ja tilasta. Kuvat toimitetaan pilvipalvelun yli.
Mobiilivideon osuus suoritetaan henkilöhaastattelulla joka on valaistu ja äänitetty ja leikattu. Video toimitetaan Youtube linkillä.
Lataa älypuhelimeesi Adobe Lightroom sekä Adobe Premiere Rush -mobiilisovellukset. Huolehdi että tallennustilaa on vähintään 16 Gb joko puhelimessa tai muistikorttina. Avaa Youtube tili itsellesi tätä varten.
Valokuvan ja videon osuuden kontaktikerrat
1.Kuvaus järjestelmäkameralla, kameran käytön perusteet
valokuva ja video, kalusto ja erityisvarusteet.
2.Kuvaus älypuhelimella, kameran käytön perusteet
valokuva ja video, kalusto ja erityisvarusteet.
3.Kuvakoot, sommittelu, tarinan kerronta kuvalla
4 Tuotekuvaus ja valaisu, äänitys, harjoituksia
5. Itsenäistä työskentelyä
6. Kuvankäsittely mobiililaittella ja tietokoneella,
kuvien varastointi ja toimitus eteenpäin.
VISUAALISEN MARKKINOINTIMATERIAALIN TUOTANTO JA MUOKKAAMINEN PC:
Tarvitset Windows, OsX tai Linux kannettavan, mihin sinulla on oikeudet asentaa tarvittavia työkaluohjelmistoja.
1) Visuaalisen sommittelun perusteet ja värioppi, typografian perusteet.
2) PC:n ilmaisohjelmat visuaalisen sisällön tuotantoon ja muokkaamiseen (ja niiden Adobe-vastineet)
3) Visuaalisen materiaalin muokkaaminen eri julkaisukanaviin -> värien hallinta, tekniset vaatimukset, mitat, resoluutio, tiedostomuodot jne.
4) Visuaalisuus osana brändiä, sopimukset + tekijänoikeudet viestintä- ja mainosmateriaalissa
5) Mitä tuottaa itse ja milloin ulkoistaa? Case study erilaisten aitojen yritysten kautta (In-house vai ostopalvelu)

Siirry alkuun