Skip to main content

Visual Marketing Content Production (10cr)

Code: T31L64OJ-3002

General information


Enrollment
05.10.2020 - 28.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.01.2021 - 19.02.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Virtual portion
10 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Jari Penttinen
Mika Saloheimo
Panu Pohjola
Teacher in charge
Mika Saloheimo
Course
T31L64OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Kevätlukukausi 2021. Lapin AMK:n Tornion kampuksella, todennäköisimmin toteutetaan etäopetuksena.

Materials

Opintojaksolla hyödynnetään visuaalisen sisältömarkkinoinnin kirjallisuutta ja verkkoaineistoja sekä kuvallisen ilmaisun perusteiden kirjallisuutta ja verkkoaineistoja. Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa.
KIRJALLISUUS
Juha Pohjola: Ilme - visuaalisen identiteetin johtaminen
Stephen Gamble: Visual Content Marketing
Ekaterina Walter: The Power of Visual Storytelling
MUUT AINEISTOT
Canva Design School -aineistot verkossa
Canva Photography -aineistot verkossa

Teaching methods

Ennakkotehtävä 4.1.-18.1.2021.
Lähiopetus verkossa: Adobe Connect, MS Teams ja muut verkkotyökalut. Lähiopetus alkaa viikolla 3.
Sovellusten käyttöharjoitukset oppimateriaalin ja ohjauksen avulla.
Arvioitavien, osaamistavoitteisiin perustuvien oppimisprojektien ja -tehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Oppimisprojektien ja -tehtävien ohjaus säännöllisesti.
Oppimistehtävien tulosten esittely.

Employer connections

Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita. Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta. Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä


Arvioinnin kohde: Myyntiä ja brändin tarinaa tukevan visuaalisen sisällön tuottaminen
- Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia mediaelementtejä. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi.
- Sisältö on asiakkaan kannalta relevanttia ja tukee myyntiä ja brändiä.
- Tunnet sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä

Arvioinnin kohde: Myyntiä ja brändin tarinaa tukevan visuaalisen sisällön tuottaminen
- Osaat tuottaa ja käsitellä digitaalisia mediaelementtejä. Osaat valita kuhunkin tarkoitukseen sopivimman mediamuodon. Osaat tehokkaat työnkulut ja osaat perustella valintasi. Osaat luoda innovatiivisia visuaalisia sisältöjä, jotka tukevat brändiä, asiakas-kokemusta ja myyntiä.
- Sisältö on asiakkaan kannalta relevanttia, tarinallista, luovaa ja innovatiivista.
- Sisältö ja tukee selkeästi myyntiä ja brändiä.
- Tunnet kattavasti sisällön hankkimisen prosessit ja toimijat.

Qualifications

NULL

Further information

VALOKUVA JA VIDEO
Valokuvan osuus suoritetaan älypuhelimella tehdyillä valaistuilla ja käsitellyillä valokuvilla henkilöstä, tuotteesta ja tilasta. Kuvat toimitetaan pilvipalvelun yli.
Mobiilivideon osuus suoritetaan henkilöhaastattelulla joka on valaistu ja äänitetty ja leikattu. Video toimitetaan Youtube linkillä.
Lataa älypuhelimeesi Adobe Lightroom sekä Adobe Premiere Rush -mobiilisovellukset. Huolehdi että tallennustilaa on vähintään 16 Gb joko puhelimessa tai muistikorttina. Avaa Youtube tili itsellesi tätä varten.
Valokuvan ja videon osuuden kontaktikerrat
1.Kuvaus järjestelmäkameralla, kameran käytön perusteet
valokuva ja video, kalusto ja erityisvarusteet.
2.Kuvaus älypuhelimella, kameran käytön perusteet
valokuva ja video, kalusto ja erityisvarusteet.
3.Kuvakoot, sommittelu, tarinan kerronta kuvalla
4 Tuotekuvaus ja valaisu, äänitys, harjoituksia
5. Itsenäistä työskentelyä
6. Kuvankäsittely mobiililaittella ja tietokoneella,
kuvien varastointi ja toimitus eteenpäin.
VISUAALISEN MARKKINOINTIMATERIAALIN TUOTANTO JA MUOKKAAMINEN PC:
Tarvitset Windows, OsX tai Linux kannettavan, mihin sinulla on oikeudet asentaa tarvittavia työkaluohjelmistoja.
1) Visuaalisen sommittelun perusteet ja värioppi, typografian perusteet.
2) PC:n ilmaisohjelmat visuaalisen sisällön tuotantoon ja muokkaamiseen (ja niiden Adobe-vastineet)
3) Visuaalisen materiaalin muokkaaminen eri julkaisukanaviin -> värien hallinta, tekniset vaatimukset, mitat, resoluutio, tiedostomuodot jne.
4) Visuaalisuus osana brändiä, sopimukset + tekijänoikeudet viestintä- ja mainosmateriaalissa
5) Mitä tuottaa itse ja milloin ulkoistaa? Case study erilaisten aitojen yritysten kautta (In-house vai ostopalvelu)

Go back to top of page