Markkinointitutkimus (5op)
Toteutuksen tunnus: YMAR1213-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 06.08.2020 - 13.11.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.11.2020 - 17.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Opintojakso
- YMAR1213
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää, kuinka markkinoinnin johtoa ja operatiivista suunnittelua avustetaan markkinointitutkimuksella
- määritellä tutkimusongelman ja laatia tutkimussuunnitelman
- eritellä yleisimmät tutkimusmenetelmät
- selittää tutkimuksen toteuttamisen keskeiset periaatteet
- tulkita tuloksia perustasolla
- laatia raportin.
Toteutustavat
Luennot (24 h) ja harjoitukset (10 h). Omakohtainen perehtyminen kirjallisuuteen.
Suoritustavat
Harjoituksiin osallistuminen ja hyväksytty harjoitustyö.
Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.
Sisältö
Markkinointitutkimus päätöksenteon tukena, ongelman määrittely, tutkimuksen suunnittelu, tutkimusprosessi, tutkimusmenetelmät, tiedon keräys, analyysit, raportointi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.
Esitietovaatimukset
YMAR1101 Markkinoinnin perusteet