Markkinointitutkimus (5op)
Opintojakson tunnus: YMAR1213
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää, kuinka markkinoinnin johtoa ja operatiivista suunnittelua avustetaan markkinointitutkimuksella
- määritellä tutkimusongelman ja laatia tutkimussuunnitelman
- eritellä yleisimmät tutkimusmenetelmät
- selittää tutkimuksen toteuttamisen keskeiset periaatteet
- tulkita tuloksia perustasolla
- laatia raportin.
Sisältö
Markkinointitutkimus päätöksenteon tukena, ongelman määrittely, tutkimuksen suunnittelu, tutkimusprosessi, tutkimusmenetelmät, tiedon keräys, analyysit, raportointi.
Esitietovaatimukset
YMAR1101 Markkinoinnin perusteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.
Oppimateriaalit
Bradley, Nigel (2013) Marketing research: tools and techniques, 3rd ed.
Lisätiedot
Huom! Hyväksytty harjoitustyö on edellytys tenttiin osallistumiselle.
Toteutustavat
Luennot (24 h) ja harjoitukset (10 h). Omakohtainen perehtyminen kirjallisuuteen.
Suoritustavat
Harjoituksiin osallistuminen ja hyväksytty harjoitustyö.
Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.