Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisen liiketoimintamallin hallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: R31YL23OJ-18004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2020 - 19.02.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.02.2021 - 08.04.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 40
Koulutus
Liiketoimintaosaamisen johtaminen
Opettajat
Jari Sarja
Vastuuopettaja
Jari Sarja
Opintojakso
R31YL23OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan ja asiakkuuksien johtamisen kokonaisuuden, teoreettisen taustan sekä yhteydet liiketoimintastrategioihin. Opiskelija osaa johtaa yrityksen tai muun työyksikkönsä asiakkuuksia sekä suunnitella ja johtaa johdonmukaisesti niihin liittyvää kokonaisprosessia. Hän osaa toteuttaa sisäiset ja ulkoiset analyysit, tehdä asiakaslähtöisen liiketoimintamallin mukaiset ratkaisut sekä seurata ja varmistaa prosessin onnistuminen sen eri vaiheissa. Hän osaa kehittää asiakkuuksia yrityksen näkökulmasta hyödyntämällä teoriaa käytännön ratkaisuissa. Opiskelija osaa hankkia ja analysoida liiketoimintaympäristöä koskevaa asiakastietämystä.
Opintojakson ydinsisältö:
- asiakkuuksien johtamisen kokonaisuus sekä sitä kuvaava prosessi, jonka keskeisenä sisältönä ovat yrityksen sisäinen ja ulkoinen analysointi, strategian valinta, strategian toteuttaminen ja seuranta
- keskeiset valinnat asiakkuuksien johtamisen kokonaisuudessa, asiakastyytyväisyysjärjestelmä, asiakashallinnan toimintamallit, kilpailijatieto sekä
- liiketoimintaympäristöä koskeva tieto

Sisältö

Asiakkuuksien ja asiakaslähtöisen liiketoimintamallin hallinnan ja johtamisen teoreettinen tausta ja johtamisen kokonaisuus.Asiakasprosessien seuranta ja ohjaus.Liiketoimintaympäristöä koskeva asiakastietämys.

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan ajalla 26.2.-8.4.2021. Lähiopetus tapahtuu 19-20.3.2021 Rovaniemellä (tai koronatilanteen niin vaatiessa AC:ssä. Tästä tiedotetaan tarkemmin lähempänä).

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus ja ryhmätyöskentely Rovaniemellä. Opintojakson toteutuksessa sovelletaan itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä, keskustelua ja raportointia verkkoalustalla, sekä mahdollisesti verkko-opetusta ja -ohjausta. Opiskelija laatii työelämäsidonnaisen kehittämissuunnitelman yksilötynä opintojakson tavoitteiden mukaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä T1-T2
Opiskelija analysoi asiakkuuksia ja asiakaslähtöisen liiketoimintamallin hallinnan nykytilaa ja kehittämistarpeita työyhteisössä. Hän tuntee asiakaslähtöisen liiketoimintamallin johtamisen teoreettisen taustan ja asiakkuuksien johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija tulkitsee asiakasprosessien ajankohtaisia kehittämistarpeita ja perustelee toimenpiteitä sekä laatii johdonmukaisen ja aiheen hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää johtopäätöksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä H3-H4
Opiskelija analysoi ja tulkitsee asiakkuuksia ja asiakaslähtöisen liiketoimintamallin hallinnan nykytilaa sekä perustelee ja selittää kehittämistarpeita työyhteisössä. Hän huomioi suunnittelussaan asiakaslähtöisen liiketoimintamallin johtamisen teoreettisen taustan ja asiakkuuksien johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija analysoi ja tulkitsee asiakasprosessien ajankohtaisia kehittämistarpeita ja perustelee hyvin toimenpiteitä sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen, aiheen hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää selkeitä, luotettavia johtopäätöksiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitetttävä K5
Opiskelija analysoi, tulkitsee ja suhteuttaa asiakkuuksia ja asiakaslähtöisen liiketoimintamallin hallinnan nykytilaa sekä perustelee ja selittää kehittämistarpeita työyhteisössä. Hän soveltaa suunnittelussaan asiakaslähtöisen liiketoimintamallin johtamisen teoreettisen taustan ja asiakkuuksien johtamisen kokonaisuuden. Opiskelija analysoi, tulkitsee ja ennakoi asiakasprosessien ajankohtaisia kehittämistarpeita ja perustelee hyvin toimenpiteitä sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen, aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää selkeitä, luotettavia ja perusteltuja johtopäätöksiä.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun