Pelillistäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: T42T37OJ-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2020 - 12.10.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.10.2020 - 06.11.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Tornion kampuksella: 19.10.2020 - 06.11.2020
Tavoitteet
Opintojaksolla keskitytään tutkimaan pelillistämisen konseptia. Ymmärrät mitä pelillistäminen tarkoittaa, kuinka sillä voidaan tukea liiketoimintaa, ja minkälaisia pelillistämisen ratkaisuja voidaan toteuttaa. Opiskelija innovoi opintojakson aikana uuden liiketoimintaa tukevan pelillistämisidean.
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
Tornion kampuksella: 19.10.2020 - 06.11.2020
Opetusmenetelmät
Ongelmalähtöistä ja ryhmälähtöistä oppimista sovelletaan silloin kun se on sopivaa. Opiskelijat etsivät tietoa ja ratkaisevat esiteltyyn aiheeseen liittyviä ongelmia. Erilaisia aktivoivia opetusmenetelmiä käytetään sikäli kun ne sopivat opetettavalle ryhmälle ja opetusympäristöön. Jos mahdollista, ohjelmistoteollisuuden valikoituja käytänteitä saatetaan soveltaa opetuksessa. Opettaja ohjaa oppimisprosessia lyhyiden johdantoluentojen ja/tai esittelee aiheeseen liittyvää materiaalia johon opiskelija tutustuu ennen harjoituksia. Opettaja valmistelee oppimisen puitteet ja valmentaa opiskelijoita opiskelemaan. Opetusta saatetaan antaa sekä kampuksella että digitaalisten apuvälineiden avulla etäopetuksena. Päähuomio on ohjatussa tiedon haussa ja haetun tiedon soveltamisessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Arvio opiskelijan työmäärästä tässä toteutuksessa on 135 tuntia ja se jakaantuu seuraavasti:
Noin puolet työstä on itsenäistä yksilö- ja ryhmätyöskentelyä jota ohjataan tarvittaessa.
Loput työstä on pääosion teorian käsittelyä sekä ohjattua käytäntöön liittyvää yksilö-, pari- ja tiimityötä sekä tiedonhakuharjoituksia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arvioinnin kohde: Liiketoiminta-, tutkimus-, ja kehittämisosaaminen. Ohjelmointiosaaminen.
Tyydyttävä
Osaat tunnistaa pelillistämisen konseptin ja pystyt suunnittelmaan yksinkertaisen pellillistämisidean.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä
Osaat tunnistaa pellillistämisen konseptin, sen merkityksen liiketoiminnalle ja pystyt tuottamaan pellillistämisidean tukemaan liiketoimintaa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä
Osaat tunnistaa ja ymmärrät laajasti pelillistämisen merkityksen liiketoiminnalle ja pystyt ideoimaan liiketoimintaa tukevia innovaatiota pelillistämisen keinoin itsenäisesti.
Esitietovaatimukset
NULL