Siirry suoraan sisältöön

Pelillistäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: T42T37OJ-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2020 - 12.10.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.10.2020 - 06.11.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Yrjö Koskenniemi
Pekka Reijonen
Vastuuopettaja
Yrjö Koskenniemi
Opintojakso
T42T37OJ

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Tornion kampuksella: 19.10.2020 - 06.11.2020

Tavoitteet

Opintojaksolla keskitytään tutkimaan pelillistämisen konseptia. Ymmärrät mitä pelillistäminen tarkoittaa, kuinka sillä voidaan tukea liiketoimintaa, ja minkälaisia pelillistämisen ratkaisuja voidaan toteuttaa. Opiskelija innovoi opintojakson aikana uuden liiketoimintaa tukevan pelillistämisidean.

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

Tornion kampuksella: 19.10.2020 - 06.11.2020

Opetusmenetelmät

Ongelmalähtöistä ja ryhmälähtöistä oppimista sovelletaan silloin kun se on sopivaa. Opiskelijat etsivät tietoa ja ratkaisevat esiteltyyn aiheeseen liittyviä ongelmia. Erilaisia aktivoivia opetusmenetelmiä käytetään sikäli kun ne sopivat opetettavalle ryhmälle ja opetusympäristöön. Jos mahdollista, ohjelmistoteollisuuden valikoituja käytänteitä saatetaan soveltaa opetuksessa. Opettaja ohjaa oppimisprosessia lyhyiden johdantoluentojen ja/tai esittelee aiheeseen liittyvää materiaalia johon opiskelija tutustuu ennen harjoituksia. Opettaja valmistelee oppimisen puitteet ja valmentaa opiskelijoita opiskelemaan. Opetusta saatetaan antaa sekä kampuksella että digitaalisten apuvälineiden avulla etäopetuksena. Päähuomio on ohjatussa tiedon haussa ja haetun tiedon soveltamisessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Arvio opiskelijan työmäärästä tässä toteutuksessa on 135 tuntia ja se jakaantuu seuraavasti:
Noin puolet työstä on itsenäistä yksilö- ja ryhmätyöskentelyä jota ohjataan tarvittaessa.
Loput työstä on pääosion teorian käsittelyä sekä ohjattua käytäntöön liittyvää yksilö-, pari- ja tiimityötä sekä tiedonhakuharjoituksia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvioinnin kohde: Liiketoiminta-, tutkimus-, ja kehittämisosaaminen. Ohjelmointiosaaminen.

Tyydyttävä
Osaat tunnistaa pelillistämisen konseptin ja pystyt suunnittelmaan yksinkertaisen pellillistämisidean.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä
Osaat tunnistaa pellillistämisen konseptin, sen merkityksen liiketoiminnalle ja pystyt tuottamaan pellillistämisidean tukemaan liiketoimintaa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä
Osaat tunnistaa ja ymmärrät laajasti pelillistämisen merkityksen liiketoiminnalle ja pystyt ideoimaan liiketoimintaa tukevia innovaatiota pelillistämisen keinoin itsenäisesti.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun