Oppimisen moninaisuus: Kirjallisuus (3.5op)
Opintojakson tunnus: KERI0213V11
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3.5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
At the successful completion of the course, the student candescribe specific learning difficulties, intellectual disabilityand giftedness. She/he can identify the causes of barriers tolearning and theoretical approaches that underpin ourunderstandings of these barriers. She/he can explain howmulticultural aspects, specific learning difficulties, intellectualdisability and giftedness are connected with learning, andunderstands how different pedagogical approaches can be used tosupport the diverse needs of learners.
Sisältö
Opintojaksossa tutustutaan kirjallisuuden kauttaoppimisvaikeuksien ja lahjakkuuden eri ilmenemismuotoihin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
5-1 / hylätty
Oppimateriaalit
Lisätietoja kirjallisuudesta ja muusta materiaalista
1. Nissilä, L. & Sarlin, H-M. 2009. Maahanmuuttajienoppimisvaikeudet. Helsinki: Opetushallitus.2. Lyytinen, H., Ahonen, T., Korhonen, T., Korkman, M. &Riitta, T. 2002. Oppimisvaikeudet. Neuropsykologinennäkökulma. Helsinki: WSOY.3. Kaski, M., Manninen, A., Mölsä, P. & Pihko, H.2009. Kehitysvammaisuus. Helsinki: WSOY.4. Uusikylä, K. 1994 (tai uudempi). Lahjakkaiden kasvatus.Helsinki: WSOY.
Toteutustavat
Luennot 20 h ja harjoitukset 12 hTAIVerkko-opetusta ja -työskentelyäTAIItsenäistä kirjallisuuden opiskelua.
Suoritustavat
Osallistuminen opetukseen ja luento- ja kirjallisuustentti.TAIOsallistuminen verkko-opetukseen ja oppimistehtävä.TAIKirjallisuustentti tai -essee.