Siirry suoraan sisältöön

Oppimisen moninaisuus: Kirjallisuus (3.5op)

Opintojakson tunnus: KERI0213V11

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3.5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

At the successful completion of the course, the student candescribe specific learning difficulties, intellectual disabilityand giftedness. She/he can identify the causes of barriers tolearning and theoretical approaches that underpin ourunderstandings of these barriers. She/he can explain howmulticultural aspects, specific learning difficulties, intellectualdisability and giftedness are connected with learning, andunderstands how different pedagogical approaches can be used tosupport the diverse needs of learners.

Sisältö

Opintojaksossa tutustutaan kirjallisuuden kauttaoppimisvaikeuksien ja lahjakkuuden eri ilmenemismuotoihin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

5-1 / hylätty

Oppimateriaalit

Lisätietoja kirjallisuudesta ja muusta materiaalista
1. Nissilä, L. & Sarlin, H-M. 2009. Maahanmuuttajienoppimisvaikeudet. Helsinki: Opetushallitus.2. Lyytinen, H., Ahonen, T., Korhonen, T., Korkman, M. &Riitta, T. 2002. Oppimisvaikeudet. Neuropsykologinennäkökulma. Helsinki: WSOY.3. Kaski, M., Manninen, A., Mölsä, P. & Pihko, H.2009. Kehitysvammaisuus. Helsinki: WSOY.4. Uusikylä, K. 1994 (tai uudempi). Lahjakkaiden kasvatus.Helsinki: WSOY.

Toteutustavat

Luennot 20 h ja harjoitukset 12 hTAIVerkko-opetusta ja  -työskentelyäTAIItsenäistä kirjallisuuden opiskelua.

Suoritustavat

Osallistuminen opetukseen ja luento- ja kirjallisuustentti.TAIOsallistuminen verkko-opetukseen ja oppimistehtävä.TAIKirjallisuustentti tai -essee.
 

Siirry alkuun