MarkkinointiviestintäLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: YMAR1105
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä markkinointiviestinnän integroidun markkinointikommunikaation näkökulmasta
- selittää, miten markkinointiviestinnällä pyritään vaikuttamaan kuluttajaan
- eritellä mainonnan käsitteen sisällön
- hahmottaa keskeiset viestintäkanavat
- määritellä, mikä on brändi
- selittää, miten brändiuskollisuutta rakennetaan.
Sisältö
Markkinointiviestinnän keinot, kuluttajaan vaikuttaminen ja brändin käsite.
Esitietovaatimukset
YMAR1101 Markkinoinnin perusteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.
Oppimateriaalit
De Pelsmacker, Patrick, Geuens, Maggie & Van Den Bergh, Joeri (2013) Marketing Communications: A European Perspective, 5th ed.
Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.