Markkinointiviestintä, Avoin yliopisto (5 op)
Toteutuksen tunnus: YMAR1105-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2023 - 30.04.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.03.2024 - 10.04.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Avoin yliopisto
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 7 - 150
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä markkinointiviestinnän integroidun markkinointikommunikaation näkökulmasta
- selittää, miten markkinointiviestinnällä pyritään vaikuttamaan kuluttajaan
- eritellä mainonnan käsitteen sisällön
- hahmottaa keskeiset viestintäkanavat
- määritellä, mikä on brändi
- selittää, miten brändiuskollisuutta rakennetaan.
Toteutustavat
Luennot (24 h) ja omakohtainen perehtyminen kirjallisuuteen.
Suoritustavat
Kirjallinen kuulustelu tai tehtävä, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.
Sisältö
Markkinointiviestinnän keinot, kuluttajaan vaikuttaminen ja brändin käsite.
Aika ja paikka
Opetus järjestetään keväälä 2024, aikataulut julkaistaan loppuvuodesta 2023.
Oppimateriaalit
De Pelsmacker, Patrick, Geuens, Maggie & Van Den Bergh, Joeri (2013) Marketing Communications: A European Perspective, 5th ed. Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.
Esitietovaatimukset
YMAR1101 Markkinoinnin perusteet
Lisätiedot
Etusijalla ovat Avoimen yliopiston opiskelijat.
Huom! Lapin yliopiston tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat suoraan Pepissä opintojakson toteutukselle, sähköistä ilmoittautumislomaketta ei tarvitse täyttää.
Markkinoinnin perusopinnoissa Moodleen on tehty oma työtila koko perusopinnoille. Löydät sen kirjautumalla Moodleen ja hakemalla nimellä: Markkinoinnin perusopinnot 2023-2024
Pääset kirjautumaan työtilaan avaimella: markperus24