Siirry suoraan sisältöön

Transformatiivisten digitaalisten palvelujen kehittämisosaaminenLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: YAMK243

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
Vastuuhenkilö
Marika Kunnari

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida muuttuvia digitaalisia palveluja ja niiden mahdollisuuksia sekä tuntee ilmiöön liittyviä muutostekijöitä, innovaatioita ja trendejä.
Opiskelija osaa muotoilla ja kehittää palveluja tietoon perustuen yhteiskehittämisen periaatteiden mukaisesti.
Opiskelija osaa analysoida digitaalisten palvelujen vaikutuksia yksilölle, organisaatiolle ja yhteiskunnalle vastuullisuuden ja vaikuttavuuden näkökulmista.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: työelämässä toimiminen, eettisyys, kestävä kehitys

Sisältö

Digitaalisten palvelujen analysointi ja arviointi
Uusien teknologioiden, palvelujen ja liiketoimintamallien tunnistaminen ja arviointi
Palvelujen muotoilu ja kehittäminen
Vaikutusten analysointi yksilön, organisaation ja yhteiskunnan näkökulmista
Palvelujen ja toimintojen vaikuttavuuden arviointi ja mittaaminen
Eettisyys palvelujohtamisessa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2: Opiskelija
- osaa tunnistaa ja kuvata muuttuvia digitaalisia palveluja ja niiden vaikutuksia palvelutoiminnalle ja johtamiselle, mutta analyysi jää pintapuoliseksi.
- tuntee joitakin ilmiöön liittyviä muutostekijöitä, innovaatioita ja trendejä, mutta ei osaa soveltaa tietoa.
- osaa muotoilla ja kehittää palveluja tietoon perustuen, mutta yhteiskehittämisen periaatteiden soveltaminen on satunnaista.
- osaa analysoida digitaalisten palvelujen vaikutuksia yksilölle, organisaatiolle ja yhteiskunnalle, mutta analyysi vastuullisuuden ja vaikuttavuuden näkökulmista on rajallista.
- tunnistaa eettisyyden, vastuullisuuden ja vaikuttavuuden ulottuvuuksia, mutta kriittinen analyysi on puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4: Opiskelija
- osaa analysoida ja arvioida muuttuvia digitaalisia palveluja ja niiden vaikutuksia palvelutoiminnalle ja johtamiselle monipuolisesti.
- tuntee hyvin ilmiöön liittyviä muutostekijöitä, innovaatioita ja trendejä ja osaa soveltaa tietoa käytännössä.
- osaa muotoilla ja kehittää palveluja tietoon perustuen ja soveltaa yhteiskehittämisen periaatteita johdonmukaisesti.
- osaa analysoida digitaalisten palvelujen vaikutuksia yksilölle, organisaatiolle ja yhteiskunnalle vastuullisuuden ja vaikuttavuuden näkökulmista kattavasti.
- osaa analysoida kriittisesti eettisyyden, vastuullisuuden ja vaikuttavuuden ulottuvuuksia palvelujohtamisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5: Opiskelija
- osaa analysoida ja arvioida muuttuvia digitaalisia palveluja ja niiden vaikutuksia palvelutoiminnalle ja johtamiselle syvällisesti ja innovatiivisesti.
- tuntee erittäin hyvin ilmiöön liittyviä muutostekijöitä, innovaatioita ja trendejä, ja osaa soveltaa tietoa luovasti.
- osaa muotoilla ja kehittää palveluja tietoon perustuen ja soveltaa yhteiskehittämisen periaatteita erinomaisesti ja innovaatioita edistäen.
- osaa analysoida digitaalisten palvelujen vaikutuksia yksilölle, organisaatiolle ja yhteiskunnalle vastuullisuuden ja vaikuttavuuden näkökulmista syvällisesti ja kattavasti.
- osaa analysoida kriittisesti ja syvällisesti eettisyyden, vastuullisuuden ja vaikuttavuuden ulottuvuuksia palvelujohtamisessa ja tarjoaa uusia näkökulmia ja ratkaisuja.

Siirry alkuun