Myynti- ja asiakassuhdejohtaminen (kv) (10op)
Opintojakson tunnus: T301L52OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 10 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija omaksuu asiakassuhdejohtamiseen liittyvän arvoajattelun ja osaa johtaa yrityksen liikesuhteita ja strategisia arvoverkkoja. Opiskelija hankkii osaamista yritysten väliseen tuotteiden ja palvelujen myyntiprosessien hallintaan ja johtamiseen. Opiskelija osaa kirjoittaa kaupallisia dokumentteja ammattimaisesti.
Opintojakso koostuu seuraavista osista: Myynti ja markkinointi 5 op, sopimusoikeus 1 op, ammatilliset kielet 4 op (englannin kieli ja viestintä 2 op, ruotsin kieli ja viestintä 2 op).
Sisältö
Keskeiset teemat myynnin ja markkinoinnin osiossa:
- Asiakassuhteiden johtaminen - Arvoajattelu ja arvomyynti
- Liikesuhteet ja strategiset arvoverkot
- Asiakassuhteiden tyypit ja vaiheet
- Asiakkuusstrategia
- B2B-myynnin johtaminen - Myynnin rooli markkinointimixissä
- Myyntistrategiat ja myyntiprosessin johtaminen
- Digitalisaation vaikutukset myyntitoimintaan
Ruotsi affärskommunikation (affärsbrev, muntlig kommunikation, olika teman inom försäljning och marknadsföring)
English lessons deal with various business communication skills both orally and in writing to develop an ability to present messages clearly and persuasively in a customer friendly and business-like manner. Students will be asked to do exercises and learn vocabulary belonging to the field of business communication.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tieto puuttuu