Siirry suoraan sisältöön

Myynti- ja asiakassuhdejohtaminen (kv) (10op)

Opintojakson tunnus: T301L52OJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
10 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija omaksuu asiakassuhdejohtamiseen liittyvän arvoajattelun ja osaa johtaa yrityksen liikesuhteita ja strategisia arvoverkkoja. Opiskelija hankkii osaamista yritysten väliseen tuotteiden ja palvelujen myyntiprosessien hallintaan ja johtamiseen. Opiskelija osaa kirjoittaa kaupallisia dokumentteja ammattimaisesti.
Opintojakso koostuu seuraavista osista: Myynti ja markkinointi 5 op, sopimusoikeus 1 op, ammatilliset kielet 4 op (englannin kieli ja viestintä 2 op, ruotsin kieli ja viestintä 2 op).

Sisältö

Keskeiset teemat myynnin ja markkinoinnin osiossa:
- Asiakassuhteiden johtaminen - Arvoajattelu ja arvomyynti
- Liikesuhteet ja strategiset arvoverkot
- Asiakassuhteiden tyypit ja vaiheet
- Asiakkuusstrategia

- B2B-myynnin johtaminen - Myynnin rooli markkinointimixissä
- Myyntistrategiat ja myyntiprosessin johtaminen
- Digitalisaation vaikutukset myyntitoimintaan

Ruotsi affärskommunikation (affärsbrev, muntlig kommunikation, olika teman inom försäljning och marknadsföring)
English lessons deal with various business communication skills both orally and in writing to develop an ability to present messages clearly and persuasively in a customer friendly and business-like manner. Students will be asked to do exercises and learn vocabulary belonging to the field of business communication.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tieto puuttuu

Siirry alkuun