Sähköiset palvelut ja asiointi sosiaali- ja terveysalallaLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: K701SL53OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- tuntee liikkuvien ja sähköisen asioinnin palvelut sekä sosiaalisen median käyttömahdollisuudet
- osaa ohjata asiakkaita sähköisten ja liikkuvien palvelujen käyttämisessä ja verkkoympäristöissä kohtaamisessa
- ymmärtää ja osaa arvioida sähköisten palvelujen merkityksen ja haasteet asiakasta osallistavien sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämisessä
- tunnistaa erilaisia sovellusmahdollisuuksia sähköisten palvelujen kehittämisessä
Sisältö:
- asiakaslähtöiset liikkuvat ja sähköiset palvelut, niiden käyttö ja soveltuvuuden arviointi
- verkkoneuvonta ja -konsultaatio, verkkoasiointi, virtuaaliset hyvinvoinnin työvälineet ja alustat
- sähköiseen asiointiin liittyvä lainsäädäntö, tietoturva ja tietosuoja
Sisältö
- asiakaslähtöiset liikkuvat ja sähköiset palvelut, niiden käyttö ja soveltuvuuden arviointi
- verkkoneuvonta ja -konsultaatio, verkkoasiointi, virtuaaliset hyvinvoinnin työvälineet ja alustat
- sähköiseen asiointiin liittyvä lainsäädäntö, tietoturva ja tietosuoja
Esitietovaatimukset
NULL
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija tietää ja tunnistaa ammattialan liikkuvien ja sähköisen asioinnin palvelut sekä sosiaalisen median käyttömahdollisuudet sekä osaa ohjata asiakkaita sähköisten palvelujen käyttämisessä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4):
Opiskelija osaa käyttää ammattialan liikkuvia ja sähköisiä asiointipalveluja sekä osaa hyödyntää asiakastyössä sähköisten palvelujen erilaisia sovellusmahdollisuuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää ammattialan liikkuvia ja sähköisiä asiointipalveluja.