Kaksoissiirtymän mahdollisuudet vastuullisen liiketoiminnan edistämisessäLaajuus (5 op)
Tunnus: YAMK216
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Marika Kunnari
Osaamistavoitteet
Opiskelija tunnistaa kaksoissiirtymän merkityksen organisaatioiden toimintaan. Opiskelija ymmärtää kaksoissiirtymän merkityksen osana liiketoiminnan kehittämistä. Opiskelija tietää, kuinka eritasoinen ohjaus ja sääntely vaikuttaa vastuullisen liiketoiminnan kehittämiseen. Hän osaa soveltaa kaksoissiirtymän mahdollisuuksia uusien innovaatioiden ja palvelutuotteiden kehittämisessä. Opiskelija ymmärtää teeman vaikutuksen rahoitukseen ja sen hankkimiseen.
Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: eettisyys, kestävä kehitys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus, työelämässä toimiminen, riskienhallinnan kompetenssi, vastuullisen liiketoiminnan kompetenssi
Sisältö
- Kaksoissiirtymä ja sen merkitys
- Ohjauksen ja sääntelyn vaikutus
- Innovaatioiden ja palvelutuotteiden kehittäminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2:
- Opiskelija ymmärtää kaksoissiirtymän merkityksen ja osaa kuvata sen nykytilannetta globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän osaa kuvata muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä.
- Opiskelija tunnistaa omaan toimintaansa liittyvät kehittämistarpeet sekä osaa laatia tasapainoisen ja johdonmukaisen aiheen hallintaa osoittavan kehittämistehtävän.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4:
- Opiskelija osaa ennakoida kaksoissiirtymän ja muiden mahdollisten muutostekijöiden vaikutuksia globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän osaa havainnollistaa muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä sekä analysoida näiden välittömiä vaikutuksia omaan toimintaansa.
- Opiskelija osaa etsiä omaan toimintaansa liittyvät kehittämistarpeet.
- Hän osaa laatia tasapainoisen ja johdonmukaisen sekä analyyttisen kehittämistehtävän.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5:
- Opiskelija osaa analysoida kaksoissiirtymän ja muiden mahdollisten muutostekijöiden vaikutuksia globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän arvioida muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä sekä kriittisesti analysoida näiden välittömiä ja välillisiä vaikutuksia omaan toimintaansa.
- Opiskelija arvioida omaan toimintaansa liittyviä kehittämistarpeita sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen sekä kriittisesti analysoivan kehittämistehtävän.
Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ajoitus
01.04.2025 - 30.05.2025
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Tutkinto-ohjelma
- Riskienhallinnan ja vastuullisen liiketoiminnan asiantuntija
Opettaja
- Juhani Angelva
Opiskelijaryhmät
-
R31YR24SRiskienhallinnan ja vastuullisen liiketoiminnan asiantuntija, syksy 2024
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa kaksoissiirtymän merkityksen organisaatioiden toimintaan. Opiskelija ymmärtää kaksoissiirtymän merkityksen osana liiketoiminnan kehittämistä. Opiskelija tietää, kuinka eritasoinen ohjaus ja sääntely vaikuttaa vastuullisen liiketoiminnan kehittämiseen. Hän osaa soveltaa kaksoissiirtymän mahdollisuuksia uusien innovaatioiden ja palvelutuotteiden kehittämisessä. Opiskelija ymmärtää teeman vaikutuksen rahoitukseen ja sen hankkimiseen.
Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: eettisyys, kestävä kehitys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus, työelämässä toimiminen, riskienhallinnan kompetenssi, vastuullisen liiketoiminnan kompetenssi
Sisältö
- Kaksoissiirtymä ja sen merkitys
- Ohjauksen ja sääntelyn vaikutus
- Innovaatioiden ja palvelutuotteiden kehittäminen
Aika ja paikka
Virtuaalikontaktit:
1.4.2025 klo15-19 (*).
20.5.2025 klo 15-19 (*).
(*) Voi tarkentua lähempänä ajankohtaa.
Oppimateriaalit
Eriksson, L., Pesonen, H. L., Pesonen, H., & Romsi, R. (2022). Yritysten vihreä siirtymä: opas yritysneuvojille. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/755274/D_4_2022_Yritysten_vihrea_siirtyma_-_opas_yritysneuvojille.pdf?sequence=1
Holopainen, M., Saunila, M., Ukko, J., Rantala, T., Sore, S., Sandelin, J. E., & Vainio, A. (2022). Digitaalisen transformaation johtaminen: strategiasta käytäntöön. https://lutpub.lut.fi/bitstream/handle/10024/164692/LUT%20Digitaalisen%20transformaation%20johtaminen.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Opintojaksolla annettava materiaali ja itsenäisesti haettava kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Online tapaamiset aikataulun mukaisesti. Itsenäisesti/ ryhmässä tehtävät oppimistehtävät.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2:
- Opiskelija ymmärtää kaksoissiirtymän merkityksen ja osaa kuvata sen nykytilannetta globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän osaa kuvata muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä.
- Opiskelija tunnistaa omaan toimintaansa liittyvät kehittämistarpeet sekä osaa laatia tasapainoisen ja johdonmukaisen aiheen hallintaa osoittavan kehittämistehtävän.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4:
- Opiskelija osaa ennakoida kaksoissiirtymän ja muiden mahdollisten muutostekijöiden vaikutuksia globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän osaa havainnollistaa muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä sekä analysoida näiden välittömiä vaikutuksia omaan toimintaansa.
- Opiskelija osaa etsiä omaan toimintaansa liittyvät kehittämistarpeet.
- Hän osaa laatia tasapainoisen ja johdonmukaisen sekä analyyttisen kehittämistehtävän.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5:
- Opiskelija osaa analysoida kaksoissiirtymän ja muiden mahdollisten muutostekijöiden vaikutuksia globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän arvioida muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä sekä kriittisesti analysoida näiden välittömiä ja välillisiä vaikutuksia omaan toimintaansa.
- Opiskelija arvioida omaan toimintaansa liittyviä kehittämistarpeita sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen sekä kriittisesti analysoivan kehittämistehtävän.
Hylätty (0)
Opintojakson tehtäviä ei ole palautettu sovitun aikataulun mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
- Opiskelija ymmärtää kaksoissiirtymän merkityksen ja osaa kuvata sen nykytilannetta globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän osaa kuvata muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä.
- Opiskelija tunnistaa omaan toimintaansa liittyvät kehittämistarpeet sekä osaa laatia tasapainoisen ja johdonmukaisen aiheen hallintaa osoittavan kehittämistehtävän.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
- Opiskelija osaa ennakoida kaksoissiirtymän ja muiden mahdollisten muutostekijöiden vaikutuksia globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän osaa havainnollistaa muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä sekä analysoida näiden välittömiä vaikutuksia omaan toimintaansa.
- Opiskelija osaa etsiä omaan toimintaansa liittyvät kehittämistarpeet.
- Hän osaa laatia tasapainoisen ja johdonmukaisen sekä analyyttisen kehittämistehtävän.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- Opiskelija osaa analysoida kaksoissiirtymän ja muiden mahdollisten muutostekijöiden vaikutuksia globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän arvioida muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä sekä kriittisesti analysoida näiden välittömiä ja välillisiä vaikutuksia omaan toimintaansa.
- Opiskelija arvioida omaan toimintaansa liittyviä kehittämistarpeita sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen sekä kriittisesti analysoivan kehittämistehtävän.
Ilmoittautumisaika
02.10.2023 - 31.10.2023
Ajoitus
02.04.2024 - 03.05.2024
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus (op)
5 op
T&K-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Tutkinto-ohjelma
- Riskienhallinnan ja vastuullisen liiketoiminnan asiantuntija
Opettaja
- Anssi Tarkiainen
- Juhani Angelva
Opiskelijaryhmät
-
R31YR23SRiskienhallinnan ja vastuullisen liiketoiminnan asiantuntija, syksy 2023
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa kaksoissiirtymän merkityksen organisaatioiden toimintaan. Opiskelija ymmärtää kaksoissiirtymän merkityksen osana liiketoiminnan kehittämistä. Opiskelija tietää, kuinka eritasoinen ohjaus ja sääntely vaikuttaa vastuullisen liiketoiminnan kehittämiseen. Hän osaa soveltaa kaksoissiirtymän mahdollisuuksia uusien innovaatioiden ja palvelutuotteiden kehittämisessä. Opiskelija ymmärtää teeman vaikutuksen rahoitukseen ja sen hankkimiseen.
Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: eettisyys, kestävä kehitys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus, työelämässä toimiminen, riskienhallinnan kompetenssi, vastuullisen liiketoiminnan kompetenssi
Sisältö
- Kaksoissiirtymä ja sen merkitys
- Ohjauksen ja sääntelyn vaikutus
- Innovaatioiden ja palvelutuotteiden kehittäminen
Aika ja paikka
Virtuaalikontaktit:
2.4.2024 klo15-19 (*).
29.4.2024 klo 15-19 (*).
(*) Voi tarkentua lähempänä ajankohtaa.
Oppimateriaalit
Eriksson, L., Pesonen, H. L., Pesonen, H., & Romsi, R. (2022). Yritysten vihreä siirtymä: opas yritysneuvojille. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/755274/D_4_2022_Yritysten_vihrea_siirtyma_-_opas_yritysneuvojille.pdf?sequence=1
Holopainen, M., Saunila, M., Ukko, J., Rantala, T., Sore, S., Sandelin, J. E., & Vainio, A. (2022). Digitaalisen transformaation johtaminen: strategiasta käytäntöön. https://lutpub.lut.fi/bitstream/handle/10024/164692/LUT%20Digitaalisen%20transformaation%20johtaminen.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Opintojaksolla annettava materiaali ja itsenäisesti haettava kirjallisuus.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2:
- Opiskelija ymmärtää kaksoissiirtymän merkityksen ja osaa kuvata sen nykytilannetta globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän osaa kuvata muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä.
- Opiskelija tunnistaa omaan toimintaansa liittyvät kehittämistarpeet sekä osaa laatia tasapainoisen ja johdonmukaisen aiheen hallintaa osoittavan kehittämistehtävän.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4:
- Opiskelija osaa ennakoida kaksoissiirtymän ja muiden mahdollisten muutostekijöiden vaikutuksia globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän osaa havainnollistaa muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä sekä analysoida näiden välittömiä vaikutuksia omaan toimintaansa.
- Opiskelija osaa etsiä omaan toimintaansa liittyvät kehittämistarpeet.
- Hän osaa laatia tasapainoisen ja johdonmukaisen sekä analyyttisen kehittämistehtävän.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5:
- Opiskelija osaa analysoida kaksoissiirtymän ja muiden mahdollisten muutostekijöiden vaikutuksia globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän arvioida muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä sekä kriittisesti analysoida näiden välittömiä ja välillisiä vaikutuksia omaan toimintaansa.
- Opiskelija arvioida omaan toimintaansa liittyviä kehittämistarpeita sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen sekä kriittisesti analysoivan kehittämistehtävän.