Siirry suoraan sisältöön

SOTE-palveluiden strateginen kehittäminenLaajuus (5 op)

Tunnus: YAMK212

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Marika Kunnari

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää SOTE-palveluiden strategisen kehittämisen merkityksen. Opiskelija saa valmiuksia strategisen kehittämisen eri vaiheisiin.

Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: ennakoiva kehittäminen; työelämässä toimiminen; kestävä kehitys

Sisältö

SOTE-palveluiden strateginen kehittäminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2:
Opiskelija
- Ymmärtää sote-palveluiden strategisen kehittämisen merkityksen
- Ymmärtää strategisen kehittämiseen liittyviä tuleveisuuden haasteita
- Ymmärtää strategiseen kehittämiseen kytekeytyvät vastuullisuuden elementit

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4:
Opiskelija
- Ymmärtää hyvin sote-palveluiden strategisen kehittämisen merkityksen
- Ymmärtää strategisen kehittämiseen liittyviä tulevaisuuden haasteita
- Huomioi strategisen kehittämisen prosessin eri vaihe
- Huomioi strategiseen kehittämiseen kytkeytyvät vastuullisuuden elementit

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5:
Opiskelija
- Soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden sote-palveluiden strategisen kehittämisen merkityksen
- Soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden strategisen kehittämisen tulevaisuuden haasteet
- Soveltaa ja kehittää työssään strategisen kehittämisen eri vaiheita
- Soveltaa ja kehittää työssään strategisen kehittämisen vastuullisuuden elementtejä

Ilmoittautumisaika

10.03.2025 - 07.04.2025

Ajoitus

15.09.2025 - 30.11.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

4 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Ylempi AMK-koulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 50

Opettaja
  • Timo Marttala
  • Sirkka Saranki-Rantakokko
Vastuuhenkilö

Timo Marttala

Opiskelijaryhmät
  • YAMKPROF
    YAMK, profiloivat opinnot

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää SOTE-palveluiden strategisen kehittämisen merkityksen. Opiskelija saa valmiuksia strategisen kehittämisen eri vaiheisiin.

Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: ennakoiva kehittäminen; työelämässä toimiminen; kestävä kehitys

Sisältö

SOTE-palveluiden strateginen kehittäminen

Aika ja paikka

Online:
23.09.2025, 8h
22.10.2025, 8h

Oppimateriaalit

Tarkentuu opintojaksolla.

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää kaksi Zoom-välitteistä kontaktipäivää sekä ennakko- ja välitehtävän. Kontaktipäivät sisältävät asiantuntijaluentoja ja yhteistoiminnallista työskentelyä. Opintojakson tuotoksena kukin opiskelija laatii oppimis- ja osaamispäiväkirjan, jossa hän käsittelee oman oppimisen ja osaamisen kehittymistä ja arvioi sitä opintojakson tematiikkaan pohjautuen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Sovitaan opintojakson aikana.

Lisätietoja opiskelijoille

Tietoa avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijalle

ILMOITTAUTUMINEN
Valinta opintoihin tapahtuu ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen on sitova ja paikkoja rajoitetusti. Ilmoittautumisen jälkeen saat järjestelmän lähettämän vahvistusviestin, jossa on ohjeet opintojen aloittamiseen. Mikäli et saa viestiä tarkistathan roskapostin ja tarvittaessa ole yhteydessä avoinamk@lapinamk.fi.

Huom. Selvitäthän etukäteen opintojen vaikutuksen työttömyysturvaan TE-palveluista.

KÄYTTÄJÄTUNNUKSET
Saat käyttäjätunnuksia koskevan sähköpostiviestin IT-käyttäjähallinnosta noin viikkoa ennen opintojen alkua. Aktivointi tapahtuu henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Seuraa myös sähköpostisi roskapostikansiota. Viesti voi mennä roskapostiin.

OPISKELU
Opiskelu edellyttää aktiivista osallistumista. Yksi opintopiste vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Opintojen suoritusvaatimukset ovat avoimen AMKin opiskelijoille samat kuin tutkinto-opiskelijoille.
Opiskelijalla tulee olla oma (kannettava) tietokone.

LISÄTIETOA
https://lapinamk.fi/koulutus/osaamisen-taydentaminen/avoin-amk/avoin-amk-usein-kysytyt-kysymykset/

www.lapinamk.fi/avoinamk
avoinamk@lapinamk.fi

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2:
Opiskelija
- Ymmärtää sote-palveluiden strategisen kehittämisen merkityksen
- Ymmärtää strategisen kehittämiseen liittyviä tuleveisuuden haasteita
- Ymmärtää strategiseen kehittämiseen kytekeytyvät vastuullisuuden elementit

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4:
Opiskelija
- Ymmärtää hyvin sote-palveluiden strategisen kehittämisen merkityksen
- Ymmärtää strategisen kehittämiseen liittyviä tulevaisuuden haasteita
- Huomioi strategisen kehittämisen prosessin eri vaihe
- Huomioi strategiseen kehittämiseen kytkeytyvät vastuullisuuden elementit

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5:
Opiskelija
- Soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden sote-palveluiden strategisen kehittämisen merkityksen
- Soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden strategisen kehittämisen tulevaisuuden haasteet
- Soveltaa ja kehittää työssään strategisen kehittämisen eri vaiheita
- Soveltaa ja kehittää työssään strategisen kehittämisen vastuullisuuden elementtejä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi; katso opintojakson tiedot.

Ilmoittautumisaika

05.08.2024 - 25.08.2024

Ajoitus

22.10.2024 - 15.12.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Ylempi AMK-koulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Opettaja
  • Tuulikki Keskitalo
  • Leila Nisula
Opiskelijaryhmät
  • YAMKPROF
    YAMK, profiloivat opinnot

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää SOTE-palveluiden strategisen kehittämisen merkityksen. Opiskelija saa valmiuksia strategisen kehittämisen eri vaiheisiin.

Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: ennakoiva kehittäminen; työelämässä toimiminen; kestävä kehitys

Sisältö

SOTE-palveluiden strateginen kehittäminen

Aika ja paikka

Kontaktipäivät ovat seuraavat:
ti 29.10.2024 klo 8.15-15.45
to 28.11.2024 klo 8.15-15.45

Oppimateriaalit

Opintojakson materiaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa. Lisäksi opiskelijat hankkivat oppimistehtäviä varten materiaalia ja tutkimuskirjallisuutta.

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää luentoja sekä itsenäistä että yhteisöllistä opiskelua.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2:
Opiskelija
- Ymmärtää sote-palveluiden strategisen kehittämisen merkityksen
- Ymmärtää strategisen kehittämiseen liittyviä tuleveisuuden haasteita
- Ymmärtää strategiseen kehittämiseen kytekeytyvät vastuullisuuden elementit

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4:
Opiskelija
- Ymmärtää hyvin sote-palveluiden strategisen kehittämisen merkityksen
- Ymmärtää strategisen kehittämiseen liittyviä tulevaisuuden haasteita
- Huomioi strategisen kehittämisen prosessin eri vaihe
- Huomioi strategiseen kehittämiseen kytkeytyvät vastuullisuuden elementit

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5:
Opiskelija
- Soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden sote-palveluiden strategisen kehittämisen merkityksen
- Soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden strategisen kehittämisen tulevaisuuden haasteet
- Soveltaa ja kehittää työssään strategisen kehittämisen eri vaiheita
- Soveltaa ja kehittää työssään strategisen kehittämisen vastuullisuuden elementtejä