Siirry suoraan sisältöön

Digiajan muutosjohtaminen sosiaalialallaLaajuus (5 op)

Tunnus: YAMK213

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Marika Kunnari

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee sosiaalialan digiajan kansalais- ja aluelähtöisen muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet. Opiskelija tiedostaa digiajan muutosjohtajan roolin ja vaikutukset kehittämistoimintaan sekä eri osallisten roolit ja vaikutukset kansalais- ja aluelähtöiseen kehittämistoimintaan.

Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: ennakoiva kehittäminen; työelämässä toimiminen

Sisältö

Muutosjohtaminen ja tiedolla johtaminen sosiaalialan kehittämisessä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2:
Opiskelija
- Ymmärtää digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- Tiedostaa eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- Ymmärtää sosiaalialan muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
- Tiedostaa digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4:
Opiskelija
- Huomioi digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- Huomioi eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- Huomioi muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
- Hyödyntää suunnitelmallisesti digiajan muutosjohtajan merkitystä kehittämistoiminnassa sekä eri osallisten merkitystä sosiaalialan kehittämistoiminnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5:
Opiskelija
- Soveltaa ja kehittää onnistuneesti työtään huomioiden digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- Reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- Yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteita
- Arvioi onnistuneesti työssään digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.

Ilmoittautumisaika

08.01.2024 - 21.01.2024

Ajoitus

18.01.2024 - 18.02.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Ylempi AMK-koulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Digiajan sosiaalipalveluiden kehittämisen asiantuntija
Opettaja
  • Leena Viinamäki
  • YAMK 3 AMK
Opiskelijaryhmät
  • YAMKPROF
    YAMK, profiloivat opinnot

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee sosiaalialan digiajan kansalais- ja aluelähtöisen muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet. Opiskelija tiedostaa digiajan muutosjohtajan roolin ja vaikutukset kehittämistoimintaan sekä eri osallisten roolit ja vaikutukset kansalais- ja aluelähtöiseen kehittämistoimintaan.

Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: ennakoiva kehittäminen; työelämässä toimiminen

Sisältö

Muutosjohtaminen ja tiedolla johtaminen sosiaalialan kehittämisessä

Aika ja paikka

Opintokokonaisuus toteutuu virtuaalisesti Zoom-verkkoympäristössä
18.-19.1.2024 klo 8.30-15.30.

Oppimateriaalit

Luennoilla jaetaan relevanttia referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaalia.

Opetusmenetelmät

Teemaan orientoivia Zoom-luentoja, itsenäistä opiskelua.
Luennoille osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Vierailevana luennoitsijana Ville Kivivirta, Itä-Suomen yliopisto, Sosiaali- ja terveysjohtamisen laitos.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson integrointi oppimisprojektiin: Opiskelija ymmärtää digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa. Opiskelija osaa tarkastella kriittisesti eri osallisten rooleja ja osallisuutta sosiaalialan digiajan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2:
Opiskelija
- Ymmärtää digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- Tiedostaa eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- Ymmärtää sosiaalialan muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
- Tiedostaa digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4:
Opiskelija
- Huomioi digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- Huomioi eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- Huomioi muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
- Hyödyntää suunnitelmallisesti digiajan muutosjohtajan merkitystä kehittämistoiminnassa sekä eri osallisten merkitystä sosiaalialan kehittämistoiminnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5:
Opiskelija
- Soveltaa ja kehittää onnistuneesti työtään huomioiden digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- Reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- Yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteita
- Arvioi onnistuneesti työssään digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävä T1
Opiskelija
 ymmärtää digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
 tiedostaa eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
 ymmärtää sosiaalialan muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
 tiedostaa digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.

Tyydyttävä T2
Opiskelija
 ymmärtää melko hyvin digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
 tiedostaa melko hyvin eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
 ymmärtää melko hyvin muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
 tiedostaa melko hyvin digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä H3
Opiskelija
 huomioi digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
 huomioi eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
 huomioi muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
 hyödyntää suunnitelmallisesti digiajan muutosjohtajan merkitystä kehittämistoiminnassa sekä eri osallisten merkitystä sosiaalialan kehittämistoiminnassa.

Hyvä H4
Opiskelija
 huomioi hyvin digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
 huomioi hyvin työssään eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
 huomioi hyvin muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
 analysoi hyvin työssään digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä K5
Opiskelija
 soveltaa ja kehittää onnistuneesti työtään huomioiden digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
 reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
 yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteita
 arvioi onnistuneesti työssään digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.