Kehittävä työoteLaajuus (5 op)
Tunnus: R31YL33OJ
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa itsenäisesti valitsemansa työelämän kehittämistehtävän ja soveltaa toteutuksessa tarkoituksenmukaisia menetelmällisiä keinoja ja työvälineitä. Oiskelija osaa kehittää osaamistaan kehitystehtävänsä tarpeiden mukaisesti.
Opintojakson ydinsisältö/teemat:
- Kehittämissuunnitelman laatiminen
- Kehittämisosaamisen vahvistaminen
- kehittämistehtävän toteutus ja raportointi
Sisältö
Metodologiset valmiudet työelämän kehittämistehtävien toteutuksessa.Kehittämistyön suunnitteluvalmiudet.Yrittäjyyden tai ammatillisen osaamisen syventäminen opiskelijan omien tavoitteiden mukaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1-T2
Opiskelija analysoi ja tulkitsee valitsemansa kehittämiskohteen nykytilaa ja kehittämistarpeita. Hän suunnittelee valitsemansa kehittämiskohteen kehittämistoimenpiteitä hyödyntäen valitsemaansa kehittämisen menetelmää. Opiskelija tuntee valitsemansa kehittämiskohteen kehittämisen osaamistarpeet sekä laatii johdonmukaisen ja aiheen hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää johtopäätöksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3-H4
Opiskelija analysoi ja tulkitsee valitsemansa kehittämiskohteen nykytilaa sekä perustelee ja selittää sen kehittämistarpeita. Hän suunnittelee valitsemansa kehittämiskohteen kehittämistoimenpiteitä tunnistaen ja arvioiden vaihtoehtoisia kehittämisen menetelmiä. Opiskelija huomioi suunnittelussaan valitsemansa kehittämiskohteen kehittämisen edellyttämän osaamisen vahvistamisen sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen, aiheen hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää selkeitä, luotettavia johtopäätöksiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitetttävä K5
Opiskelija analysoi, tulkitsee ja suhteuttaa valitsemansa kehittämiskohteen nykytilaa sekä perustelee ja selittää sen kehittämistarpeita. Hän suunnittelee kehittämistoimepiteitä tunnistaen ja arvioiden laajasti soveltuvia kehittämisen menetelmiä. Opiskelija vahvistaa ennakoiden valitsemansa kehittämiskohteen kehittämiseen tarvittavaa osaamistaan sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen, aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää selkeitä, luotettavia ja perusteltuja johtopäätöksiä.