Siirry suoraan sisältöön

Urheilijasta brändiksiLaajuus (5 op)

Tunnus: R705LL45

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Tarja Tammia

Osaamistavoitteet

Liikunta- ja urheiluala on muuttunut vapaaehtoisuuteen liittyvästä harrastus- ja seuratoiminnasta yhä useammin liiketoiminnaksi, johon liittyy liiketoiminnan lainalaisuudet ja sääntely. Liikunta- ja urheiluliiketoiminnan opintokokonaisuudessa opiskelija voi ottaa erillisiä 5 opintopisteen laajuisia opintojaksoja, joissa vahvistetaan vastuullisen liiketoiminnan osaamista eri näkökulmista.
Urheiluliiketoiminnan opintojen kokonaisuudessa opiskelija ymmärtää urheiluliiketoiminnan kokonaiskuvan.

Urheilijasta brändiksi opintojaksossa opiskelijana tunnistat ja osaat soveltaa markkinoinnin perustekniikkoja henkilöbrändäyksessä, osaat nimetä omaa osaamista, osaat asettaa tavoitteita ammatillisen osaamisen esilletuomiseen, osaat suunnitella tavoitteellista verkkoviestintää, osaat hyödyntää digitaalisia viestintäympäristöjä ammatillisten verkostojen kehittämisessä.

Sisältö

Opiskelija mm.
- tunnistaa ja soveltaa markkinoinnin perustekniikoita henkilöbrändäyksessä,
- asettaa tavoitteita ammatillisen osaamisen esiintuomiseen,
- osaa suunnitella tavoitteellista ja mitattavaa verkkoviestintää,
- hyödyntää digitaalisia viestintäympäristöjä ammatillisten verkostojen kehittämisessä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvioinnin kohteet ja osaaminen:
Markkinoinnin perustekniikat
Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen
Digitaaliset työkalut
Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto

Tyydyttävä 1:
Opiskelija osaa nimetä markkinoinnin perustekniikkoja ja soveltaa niitä yksinkertaisiin tilanteisiin.
Opiskelija osaa nimetä omaa osaamistaan yleispiirteiltään ja asettaa helppoja tavoitteita osaamisen hyödyntämiseen.
Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä oman osaamisen markkinoinnissa.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa verkkoviestintää tehtävänannon mukaisesti.

Tyydyttävä 2:
Opiskelija osaa nimetä markkinoinnin perustekniikat ja soveltaa niitä sujuvasti yksinkertaisiin tilanteisiin.
Opiskelija osaa nimetä omaa osaamistaan yleispiirteiltään ja asettaa tavoitteita osaamisen hyödyntämiseen.
Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen verkoston rakentamisessa ja oman osaamisen markkinoinnissa.
Opiskelija osaa itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa verkkoviestintää tehtävänannon mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Arvioinnin kohteet ja osaaminen:
Markkinoinnin perustekniikat
Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen
Digitaaliset työkalut
Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto

Hyvä 3:
Opiskelija osaa käyttää markkinoinnin tekniikkoja ja soveltaa niitä sujuvasti.
Opiskelija osaa nimetä oman ydinosaamisensa ja vahvuutensa sekä asettaa tavoitteita osaamisen hyödyntämiselle.
Opiskelija osaa hyödyntää tavoitteellisesti digitaalisia työkaluja ja viestintäympäristöjä ammatillisen osaamisen markkinoimiseen.
Opiskelija osaa itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa kohderyhmät huomioivaa verkkoviestintää.

Hyvä 4:
Opiskelija osaa käyttää markkinoinnin tekniikkoja ja soveltaa niitä sujuvasti ja laaja-alaisesti.
Opiskelija osaa sanoittaa omaa osaamistaan perustellusti sekä asettaa tavoitteita osaamisen hyödyntämiseen.
Opiskelija osaa hyödyntää tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti digitaalisia työkaluja sekä tavoitteeseen sopivia viestintäympäristöjä ammatillisen osaamisen markkinoimiseen.
Opiskelija osaa itsenäisesti suunnitella, toteuttaa ja kehittää kohderyhmät huomioivaa monikanavaista verkkoviestintää.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvioinnin kohteet ja osaaminen:
Markkinoinnin perustekniikat
Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen
Digitaaliset työkalut
Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto

Erinomainen 5
Opiskelija osaa käyttää markkinoinnin tekniikkoja asiantuntevasti ja yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.
Opiskelija osaa sanoittaa omaa ydinosaamistaan perustellusti sekä asettaa innovatiivisia tavoitteita osaamisen hyödyntämiseen.
Opiskelija osaa hyödyntää tavoitteellisesti, suunnitelmallisesti ja innovatiivisesti digitaalisia työkaluja ja tavoitteeseen sopivia viestintäympäristöjä ammatillisen osaamisen markkinoimiseen.
Opiskelija osaa itsenäisesti suunnitella, toteuttaa ja kehittää kohderyhmät huomioivaa vaikuttavaa monikanavaista verkkoviestintää.