Ikääntyvän väestön palveluiden johtaminenLaajuus (10 op)
Tunnus: K72GE014
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa hyvän hallinnon periaatteet ja toimii niiden mukaisesti. Opiskelija tunnistaa vanhustyön johtamista, esimiestyötä ja työhyvinvointia säätelevän ohjaus- ja kontrollijärjestelmän. Opiskelija osaa soveltaa laadunhallinnan menetelmiä ja tuloksia sekä taloustieteellistä ajattelua työntekijänä ja lähiesimiestyössä. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa soveltaa työyhteisön kehittämisen ja johtamisen teorioita vanhustyön kehittämisessä, koordinoinnissa ja johtamisessa. Opiskelija osaa soveltaa hyvän viestinnän periaatteita työntekijänä ja lähiesimiehenä. Opiskelija analysoi ja arvioi omia työyhteisötaitojaan ja niiden kehittämistarpeita. Opiskelija osaa ehdottaa, suunnitella ja arvioida työyhteisön kehittämistarpeita.
Sisältö
Hyvän hallinnon periaatteet
Strategisen johtamisen periaatteet
Hallintoa ja työhyvinvointia säätelevä ohjaus- ja kontrollijärjestelmä Työhyvinvointi ja sen johtaminen
Työyhteisötaidot ja itsensä johtaminen Laadunhallinta ja taloushallinto Yhteiskunnallisen vaikuttamisen keinot
Työyhteisön kehittäminen, rahoitus, toteutus ja arviointi Organisaatioviestintä
Esitietovaatimukset
Hyväksytty suoritus opintojaksoista:
- K72GE002 Monitieteinen gerontologiaosaaminen
- K72GE011 Ikääntyvän väestön palvelut ja palveluohjaus
- K72GE012H Harjoittelu: Palvelujärjestelmä- ja asiakasohjausosaaminen
- K72GE013 Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvata hyvän hallinnon periaatteet ja hallintoon liittyvän olennaisen ohjaus- ja kontrollijärjestelmän sekä strategisen johtamisen periaatteet ja sisällön, ja osaa ohjattuna toimia niiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa laadunhallinnan menetelmiä ja tuloksia sekä taloustieteellistä ajattelua työntekijänä ja lähiesimiestyössä.
Opiskelija tunnistaa työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä.
Opiskelija tunnistaa työyhteisön kehittämisen ja johtamisen teorioita vanhustyön kehittämisessä, koordinoinnissa ja johtamisessa.
Opiskelija osaa käyttää ohjatusti hyvän viestinnän periaatteita työntekijänä ja lähiesimiehenä. Opiskelija tunnistaa omia työyhteisötaitojaan ja niiden kehittämistarpeita.
Opiskelija osaa ehdottaa ja perustella työyhteisön kehittämistarpeita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata hyvän hallinnon periaatteet ja hallintoon liittyvän olennaisen ohjaus- ja kontrollijärjestelmän sekä strategisen johtamisen periaatteet ja sisällön, ja osaa arvioida niiden toteutumista ja merkitystä eri näkökulmista.
Opiskelija osaa hyvän hallinnon periaatteet ja toimii niiden mukaisesti.
Opiskelija osaa kuvata laadunhallinnan menetelmiä ja tuloksia sekä taloustieteellistä ajattelua työntekijänä ja lähiesimiestyössä.
Opiskelija osaa arvioida työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä.
Opiskelija osaa kuvata työyhteisön kehittämisen ja johtamisen teorioita vanhustyön kehittämisessä, koordinoinnissa ja johtamisessa.
Opiskelija osaa käyttää hyvän viestinnän periaatteita työntekijänä ja lähiesimiehenä.
Opiskelija arvioi omia työyhteisötaitojaan ja niiden kehittämistarpeita.
Opiskelija osaa ehdottaa, perustella ja suunnitella työyhteisön kehittämistarpeita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata hyvän hallinnon periaatteet ja hallintoon liittyvän olennaisen ohjaus- ja kontrollijärjestelmän sekä strategisen johtamisen periaatteet ja sisällön, ja osaa analysoida ja arvioida kriittisesti niiden toteutumista ja merkitystä eri näkökulmista.
Opiskelijaosaa toimia itsenäisesti hyvän hallinnon periaatteiden mukaisesti.
Opiskelija osaa soveltaa laadunhallinnan menetelmiä ja tuloksia sekä taloustieteellistä ajattelua työntekijänä ja lähiesimiestyössä.
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä.
Opiskelija osaa soveltaa työyhteisön kehittämisen ja johtamisen teorioita vanhustyön kehittämisessä, koordinoinnissa ja johtamisessa.
Opiskelija osaa käyttää ja soveltaa hyvän viestinnän periaatteita työntekijänä ja lähiesimiehenä. Opiskelija analysoi ja arvioi omia työyhteisötaitojaan ja niiden kehittämistarpeita.
Opiskelija osaa ehdottaa, perustella, suunnitella ja arvioida työyhteisön kehittämistarpeita.