Siirry suoraan sisältöön

Harjoittelu: Ikääntyvän väestön palveluiden kehittämis- ja johtamisosaaminenLaajuus (15 op)

Tunnus: K702G016

Laajuus

15 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa hyvän hallinnon periaatteet, toimii niiden mukaisesti ja kykenee arvioimaan niiden toteutumista työyhteisössä. Opiskelija tunnistaa vanhustyön johtamista, esimiestyötä ja työhyvinvointia säätelevän ohjaus- ja kontrollijärjestelmän ja kykenee toimimaan niiden mukaisesti. Opiskelija kykenee arvioimaan työyhteisön ja palveluiden kehittämis- ja innovaatiotarpeita ja esittämään ratkaisuja ja ideoita kehittämishankkeelle. Opiskelija osaa arvioida taloudellisen ja laadukkaan asiakaslähtöisen toiminnan toteutumista organisaatiossa ja omassa työssään. Opiskelija toimii ammatillisesti työyhteisön jäsenenä, ohjaajana, kehittäjänä ja esimiehenä.

Sisältö

Hyvän hallinnon periaatteet ja niiden toteutuminen
Vanhustyön johtamista, esimiestyötä ja työhyvinvointia säätelevä ohjaus- ja valvontajärjestelmä
Vanhustyön työyhteisön toiminnan ja palveluiden kehittäminen
Taloudellinen ja laadukas asiakaslähtöinen toiminta organisaatiossa
Ammatillinen työyhteisön jäsenenä, ohjaajana, kehittäjänä ja esimiehenä toimiminen.

Esitietovaatimukset

Seuraavien opintojaksojen tulee olla hyväksytysti suoritettuina ennen harjoitteluopintojakson aloittamista:
- K702G002 Monitieteinen gerontologiaosaaminen
- K702G011 Ikääntyvän väestön palvelut ja palveluohjaus
- K702G012H Harjoittelu: Palvelujärjestelmä- ja asiakasohjausosaaminen
- K702G013 Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäminen
- K702G014 Ikääntyvän väestön palveluiden johtaminen

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Opiskelija osaa hyvän hallinnon periaatteet, toimii niiden mukaisesti ja kykenee arvioimaan niiden toteutumista työyhteisössä.
Opiskelija tunnistaa vanhustyön johtamista, esimiestyötä ja työhyvinvointia säätelevän ohjaus- ja kontrollijärjestelmän ja kykenee toimimaan niiden mukaisesti.
Opiskelija kykenee arvioimaan työyhteisön ja palveluiden kehittämis- ja innovaatiotarpeita ja esittämään ratkaisuja ja ideoita kehittämishankkeelle.
Opiskelija osaa arvioida taloudellisen ja laadukkaan asiakaslähtöisen toiminnan toteutumista organisaatiossa ja omassa työssään.
Opiskelija toimii ammatillisesti työyhteisön jäsenenä, ohjaajana, kehittäjänä ja esimiehenä.

Hylätty
Opiskelija ei hallitse hyvän hallinnon periaatteita, ei kykene toimimaanniiden mukaisesti.
Opiskelija ei kykene arvioimaan hallinnon periaatteiden toteutumista työyhteisössä.
Opiskelija ei tunnista vanhustyön johtamista, esimiestyötä ja työhyvinvointia säätelevän ohjaus- ja kontrollijärjestelmän eikä kykenee toimimaan niiden mukaisesti.
Opiskelija ei kykene arvioimaan työyhteisön ja palveluiden kehittämis- ja innovaatiotarpeita ja eikä esitä ratkaisuja ja ideoita kehittämishankkeelle.
Opiskelija ei osaa arvioida taloudellisen ja laadukkaan asiakaslähtöisen toiminnan toteutumista organisaatiossa ja omassa työssään.
Opiskelija ei toimi ammatillisesti työyhteisön jäsenenä, ohjaajana, kehittäjänä ja esimiehenä.