Ikääntyvän väestön palveluiden johtaminenLaajuus (10 op)
Tunnus: K702G014
Laajuus
10 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa hyvän hallinnon periaatteet ja toimii niiden mukaisesti. Opiskelija tunnistaa vanhustyön johtamista, esimiestyötä ja työhyvinvointia säätelevän ohjaus- ja kontrollijärjestelmän. Opiskelija osaa soveltaa laadunhallinnan menetelmiä ja tuloksia sekä taloustieteellistä ajattelua työntekijänä ja lähiesimiestyössä. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa soveltaa työyhteisön kehittämisen ja johtamisen teorioita vanhustyön kehittämisessä, koordinoinnissa ja johtamisessa. Opiskelija osaa soveltaa hyvän viestinnän periaatteita työntekijänä ja lähiesimiehenä. Opiskelija analysoi ja arvioi omia työyhteisötaitojaan ja niiden kehittämistarpeita. Opiskelija osaa ehdottaa, suunnitella ja arvioida työyhteisön kehittämistarpeita.
Sisältö
Hyvän hallinnon periaatteet
Strategisen johtamisen periaatteet
Hallintoa ja työhyvinvointia säätelevä ohjaus- ja kontrollijärjestelmä
Työhyvinvointi ja sen johtaminen
Työyhteisötaidot ja itsensä johtaminen
Laadunhallinta ja taloushallinto
Yhteiskunnallisen vaikuttamisen keinot
Työyhteisön kehittäminen, rahoitus, toteutus ja arviointi
Organisaatioviestintä
Esitietovaatimukset
Hyväksytty suoritus opintojaksoista:
- K702G002 Monitieteinen gerontologiaosaaminen
- K702G011 Ikääntyvän väestön palvelut ja palveluohjaus
- K702G012H Harjoittelu: Palvelujärjestelmä- ja asiakasohjausosaaminen
- K702G013 Ikääntyvän väestön palveluiden kehittäminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty
Opiskelija ei saavuta T1-tasoista osaamista.
1-2
Opiskelija osaa kuvata hyvän hallinnon periaatteet ja hallintoon liittyvän olennaisen ohjaus- ja kontrollijärjestelmän sekä strategisen johtamisen periaatteet ja sisällön, ja osaa ohjattuna toimia niiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa laadunhallinnan menetelmiä ja tuloksia sekä taloustieteellistä ajattelua työntekijänä ja lähiesimiestyössä.
Opiskelija tunnistaa työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä.
Opiskelija tunnistaa työyhteisön kehittämisen ja johtamisen teorioita vanhustyön kehittämisessä, koordinoinnissa ja johtamisessa.
Opiskelija osaa käyttää ohjatusti hyvän viestinnän periaatteita työntekijänä ja lähiesimiehenä. Opiskelija tunnistaa omia työyhteisötaitojaan ja niiden kehittämistarpeita.
Opiskelija osaa ehdottaa ja perustella työyhteisön kehittämistarpeita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata hyvän hallinnon periaatteet ja hallintoon liittyvän olennaisen ohjaus- ja kontrollijärjestelmän sekä strategisen johtamisen periaatteet ja sisällön, ja osaa arvioida niiden toteutumista ja merkitystä eri näkökulmista.
Opiskelija osaa hyvän hallinnon periaatteet ja toimii niiden mukaisesti.
Opiskelija osaa kuvata laadunhallinnan menetelmiä ja tuloksia sekä taloustieteellistä ajattelua työntekijänä ja lähiesimiestyössä.
Opiskelija osaa arvioida työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä.
Opiskelija osaa kuvata työyhteisön kehittämisen ja johtamisen teorioita vanhustyön kehittämisessä, koordinoinnissa ja johtamisessa.
Opiskelija osaa käyttää hyvän viestinnän periaatteita työntekijänä ja lähiesimiehenä.
Opiskelija arvioi omia työyhteisötaitojaan ja niiden kehittämistarpeita.
Opiskelija osaa ehdottaa, perustella ja suunnitella työyhteisön kehittämistarpeita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata hyvän hallinnon periaatteet ja hallintoon liittyvän olennaisen ohjaus- ja kontrollijärjestelmän sekä strategisen johtamisen periaatteet ja sisällön, ja osaa analysoida ja arvioida kriittisesti niiden toteutumista ja merkitystä eri näkökulmista.
Opiskelijaosaa toimia itsenäisesti hyvän hallinnon periaatteiden mukaisesti.
Opiskelija osaa soveltaa laadunhallinnan menetelmiä ja tuloksia sekä taloustieteellistä ajattelua työntekijänä ja lähiesimiestyössä.
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida työhyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä.
Opiskelija osaa soveltaa työyhteisön kehittämisen ja johtamisen teorioita vanhustyön kehittämisessä, koordinoinnissa ja johtamisessa.
Opiskelija osaa käyttää ja soveltaa hyvän viestinnän periaatteita työntekijänä ja lähiesimiehenä.
Opiskelija analysoi ja arvioi omia työyhteisötaitojaan ja niiden kehittämistarpeita.
Opiskelija osaa ehdottaa, perustella, suunnitella ja arvioida työyhteisön kehittämistarpeita.