Siirry suoraan sisältöön

Myynti ja markkinointi matkailualallaLaajuus (5 op)

Tunnus: R81M10

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Tiedät ja tunnistat myynnin ja markkinoinnin tehtävät ja merkityksen osana verkostoituneen matkailuyrityksen liiketoimintamallia ja liiketoimintaprosesseja. Tiedät keskeiset myynnin ja markkinoinnin keinot ja osaat toteuttaa niitä. Tunnistat asiakaskäyttäytymisessä ja toimintaympäristössä tapahtuvia muutoksia ja osaat tulkita niiden vaikutuksia myynti- ja markkinointitoimenpiteisiin. Tunnistat vaikuttamisen keinot markkinoinnissa. Osaat toimia erilaisissa myynti- ja markkinointitilanteissa.

Sisältö

Myynti- ja markkinointi osana matkailuyrityksen liiketoimintaa

Markkinoinnin keskeiset käsitteet

Asiakasymmärrys ja arvon tuottaminen myynnissä ja markkinoinnissa

Kestävän markkinoinnin periaatteet

Markkinoinnin kilpailukeinot

Myynnin ja markkinoinnin eri keinot ja kanavat

Markkinoinnin ja myynnin suunnittelu

Vaikuttamiskeinot markkinoinnissa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty (0) Et osaa kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin periaatteita tai modernia markkinointiajattelua. Et tunnista markkinointia osana matkailuliiketoimintaa. Et osaa kuvata ja käyttää markkinoinnin keskeisiä käsitteitä, keinoja tai työkaluja. Et tunnista kestävyyden ja vastuullisuuden merkitystä markkinoinnissa.

Tyydyttävä (1) Tunnet asiakaslähtöisen markkinoinnin periaatteet ja modernin markkinointiajattelun tyydyttävästi tai et ollenkaan. Ymmärrät osittain markkinoinnin roolin yrityksessä. Ymmärrät kohderyhmäajattelun ja strategisen markkinointisuunnittelun perusteet. Tunnistat asiakaskäyttäytymisessä ja toimintaympäristössä tapahtuvia muutoksia ja osaat tulkita osittain niiden vaikutuksia myynti- ja markkinointitoimenpiteisiin. Tunnistat ja osaat soveltaa yksittäisiä markkinoinnin työkaluja. Ymmärrät digitaalisen ympäristön merkityksestä markkinoinnissa. Tunnistat kestävän markkinoinnin periaatteita.

Tyydyttävä (2) Tunnet asiakaslähtöisen markkinoinnin periaatteet ja modernin markkinointiajattelun melko hyvin. Ymmärrät markkinoinnin roolin yrityksessä. Ymmärrät kohderyhmäajattelun ja strategisen markkinointisuunnittelun perusteet. Tunnistat asiakaskäyttäytymisessä ja toimintaympäristössä tapahtuvia muutoksia ja osaat tulkita osittain niiden vaikutuksia myynti- ja markkinointitoimenpiteisiin. Tunnistat ja osaat soveltaa joitain markkinoinnin työkaluja. Ymmärrät digitaalisen ympäristön merkityksestä markkinoinnissa. Tunnistat kestävän markkinoinnin periaatteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3) Tunnet asiakaslähtöisen markkinoinnin periaatteet ja modernin markkinointiajattelun hyvin. Ymmärrät markkinoinnin roolin yrityksessä. Ymmärrät hyvin kohderyhmäajattelun ja strategisen markkinointisuunnittelun perusteet. Tunnistat asiakaskäyttäytymisessä ja toimintaympäristössä tapahtuvia muutoksia ja osaat tulkita niiden vaikutuksia myynti- ja markkinointitoimenpiteisiin. Tunnistat ja osaat soveltaa erilaisia markkinoinnin työkaluja hyvin. Ymmärrät digitaalisen ympäristön merkityksestä markkinoinnissa. Osaat soveltaa kestävän markkinoinnin periaatteita hyvin.

Hyvä (4) Tunnet asiakaslähtöisen markkinoinnin periaatteet ja modernin markkinointiajattelun kiitettävällä tasolla. Ymmärrät markkinoinnin roolin yrityksessä. Ymmärrät erittäin hyvin kohderyhmäajattelun ja strategisen markkinointisuunnittelun perusteet. Tunnistat asiakaskäyttäytymisessä ja toimintaympäristössä tapahtuvia muutoksia ja osaat tulkita niiden vaikutuksia myynti- ja markkinointitoimenpiteisiin moniulotteisesti. Tunnistat ja osaat soveltaa erilaisia markkinoinnin työkaluja kiitettävästi. Ymmärrät digitaalisen ympäristön merkityksestä markkinoinnissa melko laaja-alaisesti. Osaat soveltaa kestävän markkinoinnin periaatteita erittäin hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5) Tunnet asiakaslähtöisen markkinoinnin periaatteet ja modernin markkinointiajattelun erinomaisella tasolla. Ymmärrät kokonaisvaltaisesti markkinoinnin roolin yrityksessä. Ymmärrät erittäin hyvin kohderyhmäajattelun ja strategisen markkinointisuunnittelun perusteet. Tunnistat asiakaskäyttäytymisessä ja toimintaympäristössä tapahtuvia muutoksia ja osaat tulkita niiden vaikutuksia myynti- ja markkinointitoimenpiteisiin moniulotteisesti. Tunnistat ja osaat soveltaa erilaisia markkinoinnin työkaluja erinomaisesti. Ymmärrät digitaalisen ympäristön merkityksestä markkinoinnissa laaja-alaisesti. Osaat soveltaa kestävän markkinoinnin periaatteita erinomaisesti.