Siirry suoraan sisältöön

Työntekijäkokemuksen johtaminenLaajuus (10 op)

Tunnus: R81M05

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Osaat toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Osaat johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Osaat kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Tunnistat työntekijäymmärryksen merkityksen lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Tunnistat lähijohtajan roolin ja tehtävät organisaatiossa. Osaat ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.

Sisältö

kehittävä ja kehittyvä esihenkilötyö matkailualan yrityksissä

työntekijäkokemus henkilöstöstrategian, henkilöstöpolitiikan ja liiketoimintastrategian näkökulmasta

työntekijäymmärryksen merkitys monimuotoisissa työyhteisöissä

sosiaalisesti vastuullinen lähijohtaminen

vuorovaikutuksen, viestinnän ja palautteen merkitys lähijohtamisessa

työhyvinvoinnin ja psykologisen turvallisuuden elementit

positiivisen kokemuksen merkitys työntekijän sitoutumiselle, motivoitumiselle ja tuottavuudelle

elinikäinen oppiminen ja osaamisen johtaminen työn merkityksellisyyden vahvistamisessa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty (0) Et osaa toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Et osaa johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Et osaa kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Et tunnista työntekijäymmärryksen merkitystä lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Et tunnista lähijohtajan roolia etkä tehtäviä organisaatiossa. Et osaa ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.

Tyydyttävä (1) Osaat heikosti toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Osaat heikosti johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Osaat hieman kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Tunnistat heikosti työntekijäymmärryksen merkityksen lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Tunnistat heikosti lähijohtajan roolin ja osaat listata tehtävät organisaatiossa. Osaat hieman ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.

Tyydyttävä (2) Osaat tyydyttävästi toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Osaat tyydyttävästi johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Osaat tyydyttävästi kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Tunnistat tyydyttävästi työntekijäymmärryksen merkityksen lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Tunnistat pääosin lähijohtajan roolin ja tehtävät organisaatiossa. Osaat tyydyttävästi ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3) Osaat toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Osaat johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Osaat kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Tunnistat työntekijäymmärryksen merkityksen lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Tunnistat lähijohtajan roolin ja tehtävät organisaatiossa. Osaat ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.

Hyvä (4) Osaat hyvin toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Osaat hyvin johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Osaat hyvin kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Tunnistat hyvin työntekijäymmärryksen merkityksen lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Tunnistat hyvin lähijohtajan roolin ja tehtävät organisaatiossa. Osaat hyvin ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5) Osaat monipuolisesti toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Osaat kiitettävästi johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Osaat laajasti kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Tunnistat kiitettävästi työntekijäymmärryksen merkityksen lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Tunnistat kiitettävästi lähijohtajan roolin ja tehtävät organisaatiossa. Osaat kattavasti ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.