Siirry suoraan sisältöön

BrändijohtaminenLaajuus (10 op)

Opintojakson tunnus: R301LL99OJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
10 op

Osaamistavoitteet

Opit brändäyksen ja brändijohtamisen perusteet ja keskeiset käsitteet. Opit analysoimaan brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen brändinhallinnan ja brändijohtamisen merkityksen liiketoiminnassa. Sovellat brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita käytäntöön.

Kompetenssit: Eettinen osaaminen, työyhteisöosaaminen,liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, johtamisosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen

Sisältö

- Brändijohtamisen käsitteet

- Brändin asemointi ja differointi

- Asiakaslähtöinen arvonmuodostus ja brändimielikuva

- Brändistrategian merkitys liiketoiminnassa

- Brändipääoman mittaaminen

- Arvot ja vastuullisuus brändin kilpailuetuna

- Brändiviestintä

Esitietovaatimukset

NULL

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Tunnet brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet.

Menetelmien soveltaminen:
Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat soveltaa niitä käytäntöön. Osaat ohjatusti analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Hallitset brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet.

Menetelmien soveltaminen:
Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen.
Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat soveltaa niitä käytäntöön. Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Osaat arvioida muiden tuottamia analyysejä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Hallitset brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet. Osaat soveltaa tietoa itsenäisesti käytännön tilanteisiin.

Menetelmien soveltaminen:
Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat itsenäisesti soveltaa niitä käytäntöön. Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Osaat arvioida kriittisesti ja kehittävällä otteella muiden tuottamia analyysejä.

Siirry alkuun