Brändijohtaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: R301LL99OJ-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.10.2023 - 18.02.2024
Ajoitus
19.02.2024 - 03.05.2024
Laajuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
- Anna Imporanta
Vastuuhenkilö
Tarja Tammia
Opiskelijaryhmät
-
R31L22SATradenomikoulutus, liiketalous (päiväopinnot), Rovaniemi, syksyt 2022
Tavoitteet
Opit brändäyksen ja brändijohtamisen perusteet ja keskeiset käsitteet. Opit analysoimaan brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen brändinhallinnan ja brändijohtamisen merkityksen liiketoiminnassa. Sovellat brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita käytäntöön.
Kompetenssit: Eettinen osaaminen, työyhteisöosaaminen,liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, johtamisosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen
Sisältö
- Brändijohtamisen käsitteet
- Brändin asemointi ja differointi
- Asiakaslähtöinen arvonmuodostus ja brändimielikuva
- Brändistrategian merkitys liiketoiminnassa
- Brändipääoman mittaaminen
- Arvot ja vastuullisuus brändin kilpailuetuna
- Brändiviestintä
Aika ja paikka
26.2.2024 luokka 216 IB-opiskelijat esittelevät tuloksia kevään yrityscasesta Likiliike
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Case Likiliike
Kansainvälisyys
IB-ryhmän kanssa yhteistyö/esitykset yrityscasesta Likiliike
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Tunnet brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet.
Menetelmien soveltaminen:
Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat soveltaa niitä käytäntöön. Osaat ohjatusti analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Hallitset brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet.
Menetelmien soveltaminen:
Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen.
Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat soveltaa niitä käytäntöön. Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Osaat arvioida muiden tuottamia analyysejä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Hallitset brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet. Osaat soveltaa tietoa itsenäisesti käytännön tilanteisiin.
Menetelmien soveltaminen:
Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat itsenäisesti soveltaa niitä käytäntöön. Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Osaat arvioida kriittisesti ja kehittävällä otteella muiden tuottamia analyysejä.