Siirry suoraan sisältöön

Brändijohtaminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: R301LL99OJ-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.10.2023 - 18.02.2024

Ajoitus

19.02.2024 - 03.05.2024

Laajuus

10 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous R

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Tutkinto-ohjelma

  • Liiketalouden koulutus, Rovaniemi

Opettaja

  • Anna Imporanta

Vastuuhenkilö

Tarja Tammia

Opiskelijaryhmät

  • R31L22SA
    Tradenomikoulutus, liiketalous (päiväopinnot), Rovaniemi, syksyt 2022

Tavoitteet

Opit brändäyksen ja brändijohtamisen perusteet ja keskeiset käsitteet. Opit analysoimaan brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen brändinhallinnan ja brändijohtamisen merkityksen liiketoiminnassa. Sovellat brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita käytäntöön.

Kompetenssit: Eettinen osaaminen, työyhteisöosaaminen,liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, johtamisosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen

Sisältö

- Brändijohtamisen käsitteet

- Brändin asemointi ja differointi

- Asiakaslähtöinen arvonmuodostus ja brändimielikuva

- Brändistrategian merkitys liiketoiminnassa

- Brändipääoman mittaaminen

- Arvot ja vastuullisuus brändin kilpailuetuna

- Brändiviestintä

Aika ja paikka

26.2.2024 luokka 216 IB-opiskelijat esittelevät tuloksia kevään yrityscasesta Likiliike

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Case Likiliike

Kansainvälisyys

IB-ryhmän kanssa yhteistyö/esitykset yrityscasesta Likiliike

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Tunnet brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet.

Menetelmien soveltaminen:
Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat soveltaa niitä käytäntöön. Osaat ohjatusti analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Hallitset brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet.

Menetelmien soveltaminen:
Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen.
Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat soveltaa niitä käytäntöön. Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Osaat arvioida muiden tuottamia analyysejä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet:
Hallitset brändijohtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet. Osaat soveltaa tietoa itsenäisesti käytännön tilanteisiin.

Menetelmien soveltaminen:
Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Tunnet brändijohtamisen perusmenetelmiä ja työkaluja ja osaat itsenäisesti soveltaa niitä käytäntöön. Osaat analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja brändityökaluja käyttäen. Osaat arvioida kriittisesti ja kehittävällä otteella muiden tuottamia analyysejä.