Siirry suoraan sisältöön

International MarketingLaajuus (5 op)

Tunnus: R301LL98OJ

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Osaamistavoitteet

Ymmärrät markkinoinnin kansainvälisen toimintaympäristön ja osaat toimia siinä. Osaat tehdä muuttaa markkinointistrategioita kansainvälisille kohderyhmille. Ymmärrät eri kulttuurien ja kansainvälisten verkostojen merkityksen markkinoinnin näkökulmasta ja osaat johtaa kansainvälisiä markkinointiprojekteja. Ymmärrät vastuullisen globaalin kuluttajan näkökulman ja kuinka se vaikuttaa tulevaisuuden markkinointiin.

Kompetenssit: Kansainvälistymisosaaminen, liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen

Sisältö

- Kansainvälisten markkinoiden ymmärrys ja analysointi

- Kansainvälisen markkinoinnin suunnittelu

- Verkosto-osaaminen/johtaminen

- Kulttuuriosaaminen

- Globaali kuluttaja


Toteutetaan yhteistyössä International Business ryhmän kanssa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat markkinoinnin perusteet kansainvälisessä toimintaympäristössä. Ymmärrät kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Ymmärrät verkostojen roolin kansainvälisessä markkinoinnissa. Ymmärrät erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen vaikutukset markkinoinnin kentällä. Ymmärrät globaalin kuluttajan näkökulman.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat monipuolisia markkinoinnin keinoja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja osaat analysoida kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat analysoida ja toteuttaa markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat analysoida globaalin kuluttajan näkökulman ja hyödyntää sitä markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat erinomaisesti markkinoinnin keinot kansainvälisessä toimintaympäristössä. Osaat analysoida ja hyödyntää kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia aktiivisesti kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat toteuttaa ja arvioida tuloksellista markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat hyödyntää tuloksellisesti globaalin kuluttajan näkökulman markkinoinnissa.

Ilmoittautumisaika

02.10.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

05.02.2024 - 19.04.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

1 op

T&K-osuus

2 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous R

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
  • Tuija Kuisma
  • Anne Tolvanen
Vastuuhenkilö

Anne Tolvanen

Opiskelijaryhmät
  • R31L22SA
    Tradenomikoulutus, liiketalous (päiväopinnot), Rovaniemi, syksyt 2022

Tavoitteet

Ymmärrät markkinoinnin kansainvälisen toimintaympäristön ja osaat toimia siinä. Osaat tehdä muuttaa markkinointistrategioita kansainvälisille kohderyhmille. Ymmärrät eri kulttuurien ja kansainvälisten verkostojen merkityksen markkinoinnin näkökulmasta ja osaat johtaa kansainvälisiä markkinointiprojekteja. Ymmärrät vastuullisen globaalin kuluttajan näkökulman ja kuinka se vaikuttaa tulevaisuuden markkinointiin.

Kompetenssit: Kansainvälistymisosaaminen, liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen

Sisältö

- Kansainvälisten markkinoiden ymmärrys ja analysointi

- Kansainvälisen markkinoinnin suunnittelu

- Verkosto-osaaminen/johtaminen

- Kulttuuriosaaminen

- Globaali kuluttaja


Toteutetaan yhteistyössä International Business ryhmän kanssa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat markkinoinnin perusteet kansainvälisessä toimintaympäristössä. Ymmärrät kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Ymmärrät verkostojen roolin kansainvälisessä markkinoinnissa. Ymmärrät erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen vaikutukset markkinoinnin kentällä. Ymmärrät globaalin kuluttajan näkökulman.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat monipuolisia markkinoinnin keinoja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja osaat analysoida kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat analysoida ja toteuttaa markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat analysoida globaalin kuluttajan näkökulman ja hyödyntää sitä markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat erinomaisesti markkinoinnin keinot kansainvälisessä toimintaympäristössä. Osaat analysoida ja hyödyntää kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia aktiivisesti kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat toteuttaa ja arvioida tuloksellista markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat hyödyntää tuloksellisesti globaalin kuluttajan näkökulman markkinoinnissa.

Ilmoittautumisaika

03.10.2022 - 12.02.2023

Ajoitus

13.02.2023 - 16.04.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

1 op

T&K-osuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous R

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 30

Tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
  • Tuija Kuisma
  • Anne Tolvanen
Vastuuhenkilö

Anne Tolvanen

Opiskelijaryhmät
  • R31L21S
    Tradenomikoulutus, liiketalous (päivätoteutus), Rovaniemi, syksy 2021

Tavoitteet

Ymmärrät markkinoinnin kansainvälisen toimintaympäristön ja osaat toimia siinä. Osaat tehdä muuttaa markkinointistrategioita kansainvälisille kohderyhmille. Ymmärrät eri kulttuurien ja kansainvälisten verkostojen merkityksen markkinoinnin näkökulmasta ja osaat johtaa kansainvälisiä markkinointiprojekteja. Ymmärrät vastuullisen globaalin kuluttajan näkökulman ja kuinka se vaikuttaa tulevaisuuden markkinointiin.

Kompetenssit: Kansainvälistymisosaaminen, liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen

Sisältö

- Kansainvälisten markkinoiden ymmärrys ja analysointi

- Kansainvälisen markkinoinnin suunnittelu

- Verkosto-osaaminen/johtaminen

- Kulttuuriosaaminen

- Globaali kuluttaja


Toteutetaan yhteistyössä International Business ryhmän kanssa.

Lisätietoja opiskelijoille

Plagiarism and use of references:
Please notice that in study unit assignment returns the plagiarism detection programs (for example Ouriginal) will be used. Also notice that you need to use Lapland UAS templates (essay, thesis, report etc) and writing instructions. Textual references must be done according to the given instructions. Please download the thesis template and the referencing instructions here: https://www.lapinamk.fi/en/Students/Study-Guide,-Degree-Programme-Students/Thesishttps://lib.luc.fi/c.php?g=662513&p=4803830Submitting assignments against given instructions may lead to failing and other possible consequences according to the Degree Regulations.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat markkinoinnin perusteet kansainvälisessä toimintaympäristössä. Ymmärrät kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Ymmärrät verkostojen roolin kansainvälisessä markkinoinnissa. Ymmärrät erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen vaikutukset markkinoinnin kentällä. Ymmärrät globaalin kuluttajan näkökulman.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat monipuolisia markkinoinnin keinoja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja osaat analysoida kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat analysoida ja toteuttaa markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat analysoida globaalin kuluttajan näkökulman ja hyödyntää sitä markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat erinomaisesti markkinoinnin keinot kansainvälisessä toimintaympäristössä. Osaat analysoida ja hyödyntää kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia aktiivisesti kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat toteuttaa ja arvioida tuloksellista markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat hyödyntää tuloksellisesti globaalin kuluttajan näkökulman markkinoinnissa.

Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 07.01.2022

Ajoitus

28.02.2022 - 13.05.2022

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous R

Toimipiste

Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
  • Tuija Kuisma
  • Anne Tolvanen
Vastuuhenkilö

Anne Tolvanen

Opiskelijaryhmät
  • R31L20S
    Tradenomikoulutus, liiketalous (päivätoteutus) Rovaniemi, syksy 2020

Tavoitteet

Ymmärrät markkinoinnin kansainvälisen toimintaympäristön ja osaat toimia siinä. Osaat tehdä muuttaa markkinointistrategioita kansainvälisille kohderyhmille. Ymmärrät eri kulttuurien ja kansainvälisten verkostojen merkityksen markkinoinnin näkökulmasta ja osaat johtaa kansainvälisiä markkinointiprojekteja. Ymmärrät vastuullisen globaalin kuluttajan näkökulman ja kuinka se vaikuttaa tulevaisuuden markkinointiin.

Kompetenssit: Kansainvälistymisosaaminen, liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen

Sisältö

- Kansainvälisten markkinoiden ymmärrys ja analysointi

- Kansainvälisen markkinoinnin suunnittelu

- Verkosto-osaaminen/johtaminen

- Kulttuuriosaaminen

- Globaali kuluttaja


Toteutetaan yhteistyössä International Business ryhmän kanssa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat markkinoinnin perusteet kansainvälisessä toimintaympäristössä. Ymmärrät kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Ymmärrät verkostojen roolin kansainvälisessä markkinoinnissa. Ymmärrät erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen vaikutukset markkinoinnin kentällä. Ymmärrät globaalin kuluttajan näkökulman.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat monipuolisia markkinoinnin keinoja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja osaat analysoida kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat analysoida ja toteuttaa markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat analysoida globaalin kuluttajan näkökulman ja hyödyntää sitä markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat erinomaisesti markkinoinnin keinot kansainvälisessä toimintaympäristössä. Osaat analysoida ja hyödyntää kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia aktiivisesti kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat toteuttaa ja arvioida tuloksellista markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat hyödyntää tuloksellisesti globaalin kuluttajan näkökulman markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat markkinoinnin perusteet kansainvälisessä toimintaympäristössä. Ymmärrät kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Ymmärrät verkostojen roolin kansainvälisessä markkinoinnissa. Ymmärrät erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen vaikutukset markkinoinnin kentällä. Ymmärrät globaalin kuluttajan näkökulman.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat monipuolisia markkinoinnin keinoja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja osaat analysoida kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat analysoida ja toteuttaa markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat analysoida globaalin kuluttajan näkökulman ja hyödyntää sitä markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat erinomaisesti markkinoinnin keinot kansainvälisessä toimintaympäristössä. Osaat analysoida ja hyödyntää kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia aktiivisesti kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat toteuttaa ja arvioida tuloksellista markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat hyödyntää tuloksellisesti globaalin kuluttajan näkökulman markkinoinnissa.