Siirry suoraan sisältöön

MarkkinointitutkimusLaajuus (5 op)

Tunnus: R300BN131

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija tietää markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Opiskelija tietää erilaiset tiedonhankintatavat ja niiden merkityksen yrityksen päätöksenteossa.
Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät. Opiskelija osaa tehdä markkinointitutkimuksen ja laatia tutkimusraportin.
Opiskelija tietää tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.
Opiskelija osaa hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.

Kompetenssit: ennakoiva kehittäminen, eettisyys, vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen

Sisältö

Markkinointitutkimus

Tiedonhankintatavat

Menetelmät ja tutkimussuunnitelma

Tutkimuksen toteutus

Tutkimusraportti

Tiedolla johtaminen

Tutkimusetiikka

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1
Markkinointitutkimus:
Opiskelija tietää markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Opiskelija tietää erilaiset tiedonhankintatavat ja niiden merkityksen yrityksen päätöksenteossa.
Opiskelija osaa laatia ohjeiden avulla tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät.
Opiskelija osaa tehdä ohjeiden avulla markkinointitutkimuksen ja laatia tutkimusraportin. Opiskelija tietää tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.
Opiskelija osaa hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.

Taso 2
Markkinointitutkimus:
Opiskelija tietää ja osaa kuvata markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Opiskelija tietää ja osaa käyttää erilaisia tiedonhankintatapoja ja niiden merkityksiä yrityksen päätöksenteossa.
Opiskelija osaa laatia ohjeiden avulla tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät sekä perustella valitsemansa ratkaisut.
Opiskelija osaa tehdä ohjeiden avulla markkinointitutkimuksen ja laatia perustellun tutkimusraportin.
Opiskelija tietää ja osaa kuvata tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.
Opiskelija osaa perustellusti hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3
Markkinointitutkimus:
Opiskelija ymmärtää markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää erilaisia tiedonhankintatapoja ja niiden merkityksiä yrityksen päätöksenteossa.
Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät sekä perustella valitsemansa ratkaisut.
Opiskelija osaa tehdä markkinointitutkimuksen ja laatia perustellun tutkimusraportin. Opiskelija ymmärtää ja osaa kuvata tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.
Opiskelija osaa arvioiden hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.

Taso 4
Markkinointitutkimus:
Opiskelija hallitsee markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Opiskelija hallitsee ja osaa käyttää erilaisia tiedonhankintatapoja ja niiden merkityksiä yrityksen päätöksenteossa.
Opiskelija osaa laatia kattavan tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät sekä arvioida tekemänsä valinnat.
Opiskelija osaa tehdä markkinointitutkimuksen ja laatia analysoivan tutkimusraportin. Opiskelija hallitsee tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa ja huomioi sen tuotoksessaan.
Opiskelija osaa analysoiden hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5
Markkinointitutkimus:
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä hyödynnetään markkinoinnin suunnittelussa.
Opiskelija hallitsee ja osaa arvioiden käyttää erilaisia tiedonhankintatapoja ja arvioida niiden merkityksiä yrityksen päätöksenteossa.
Opiskelija osaa laatia kattavan tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät sekä arvioida kriittisesti tekemiään valintoja.
Opiskelija osaa tehdä laaja-alaisen markkinointitutkimuksen ja laatia analysoivan tutkimusraportin.
Opiskelija hallitsee tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa ja arvioi sitä tuotoksessaan.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoiden hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty/hylätty: Opiskelija ymmärtää tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.

Ilmoittautumisaika

01.10.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus, liiketalous R

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettaja
  • Marko Korkeakoski
Vastuuhenkilö

Marko Korkeakoski

Opiskelijaryhmät
  • R31L23SA
    Tradenomikoulutus, liiketalous, päiväopinnot, Rovaniemi, syksy 2023

Tavoitteet

Opiskelija tietää markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Opiskelija tietää erilaiset tiedonhankintatavat ja niiden merkityksen yrityksen päätöksenteossa.
Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät. Opiskelija osaa tehdä markkinointitutkimuksen ja laatia tutkimusraportin.
Opiskelija tietää tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.
Opiskelija osaa hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.

Kompetenssit: ennakoiva kehittäminen, eettisyys, vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen

Sisältö

Markkinointitutkimus

Tiedonhankintatavat

Menetelmät ja tutkimussuunnitelma

Tutkimuksen toteutus

Tutkimusraportti

Tiedolla johtaminen

Tutkimusetiikka

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 1
Markkinointitutkimus:
Opiskelija tietää markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Opiskelija tietää erilaiset tiedonhankintatavat ja niiden merkityksen yrityksen päätöksenteossa.
Opiskelija osaa laatia ohjeiden avulla tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät.
Opiskelija osaa tehdä ohjeiden avulla markkinointitutkimuksen ja laatia tutkimusraportin. Opiskelija tietää tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.
Opiskelija osaa hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.

Taso 2
Markkinointitutkimus:
Opiskelija tietää ja osaa kuvata markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Opiskelija tietää ja osaa käyttää erilaisia tiedonhankintatapoja ja niiden merkityksiä yrityksen päätöksenteossa.
Opiskelija osaa laatia ohjeiden avulla tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät sekä perustella valitsemansa ratkaisut.
Opiskelija osaa tehdä ohjeiden avulla markkinointitutkimuksen ja laatia perustellun tutkimusraportin.
Opiskelija tietää ja osaa kuvata tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.
Opiskelija osaa perustellusti hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Taso 3
Markkinointitutkimus:
Opiskelija ymmärtää markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Opiskelija ymmärtää ja osaa käyttää erilaisia tiedonhankintatapoja ja niiden merkityksiä yrityksen päätöksenteossa.
Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät sekä perustella valitsemansa ratkaisut.
Opiskelija osaa tehdä markkinointitutkimuksen ja laatia perustellun tutkimusraportin. Opiskelija ymmärtää ja osaa kuvata tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.
Opiskelija osaa arvioiden hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.

Taso 4
Markkinointitutkimus:
Opiskelija hallitsee markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Opiskelija hallitsee ja osaa käyttää erilaisia tiedonhankintatapoja ja niiden merkityksiä yrityksen päätöksenteossa.
Opiskelija osaa laatia kattavan tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät sekä arvioida tekemänsä valinnat.
Opiskelija osaa tehdä markkinointitutkimuksen ja laatia analysoivan tutkimusraportin. Opiskelija hallitsee tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa ja huomioi sen tuotoksessaan.
Opiskelija osaa analysoiden hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Taso 5
Markkinointitutkimus:
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä hyödynnetään markkinoinnin suunnittelussa.
Opiskelija hallitsee ja osaa arvioiden käyttää erilaisia tiedonhankintatapoja ja arvioida niiden merkityksiä yrityksen päätöksenteossa.
Opiskelija osaa laatia kattavan tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät sekä arvioida kriittisesti tekemiään valintoja.
Opiskelija osaa tehdä laaja-alaisen markkinointitutkimuksen ja laatia analysoivan tutkimusraportin.
Opiskelija hallitsee tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa ja arvioi sitä tuotoksessaan.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoiden hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty/hylätty: Opiskelija ymmärtää tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.